95xf(2) Creative Commons License 2010.04.29 0 0 37643
Idézet a nemlétező GYIK-ből (hála Depsnek):
"ott van a következő, ami sztem fontosabb mint a rakodás! az un aetr..... egyszerű és rövid leszek! sokan nicnsenek tisztában azzal, hogy mi a munkaidő és mi a vezetési idő!, de még a különbséget sem tudják! ez nemcsak kezdőkre vonatkozik! találkoztam már olyan kollégával, nem napos, hogy neki egy volt mindakettő.....

aztán meg csodálkozik a leendő kolléga, hogy miért is büntették meg.... nem fogja tudni! "

Tőlem hozzátétel:
Pihenőidő: napi 11h összefüggő pihenés, ami kivehető egy 3h és egy minimum 9h-s osztásban is.
Csökkentett pihenőidő: 11h-nál kevesebb, de legalább 9h egybefüggő pihenő. Ezt (is) lehet akár 3h munka/vezetés után is. Hetente 3szor lehet, de vissza kell pótolni minimálisan 12h-s pihenővel!!
Heti pihenőidő: 45h, ami csökkenthető otthoni vagy th-i pihenésnél 36h-ra.
Csökkentett heti pihenőidő: legalább 24h pihenés távol az otthontól, azonban ezt legkésőbb a harmadik hétvégén vissza kell pótolni (pl van 30h pihenőd, amihez 15h-t pótolnod kell majd)
Munkaidő: egy 24h-n belül minimum 9h egybefüggő pihenőnek kell lennie, azaz 24-9=15h a megengedett maximum.
A "normál" munkanap 24h-ja 11h-s pihenő esetén áll 13h munkaidőből ami "tartalmazza" a napi max 10h vezetési időt és a munkaközi szünetet (45 perc) valamint az egyéb munkát.
Vezetés: Napi 9h, ami hetente 2szer 10h-ra bővithető. FONTOS, hogy 9h01perc is 10h-s vezetésnek minősül ugyanúgy, mint a 9h59perc!!

Nem ártana összeszedni ezt egy rendes hsz-be, mert én csak összekapirgáltam:)


Előzmény: Gasolin (37629)