* * BPO-700 * * Creative Commons License 2010.04.17 0 0 158
Sziasztok! Itt folytatnám azt amit a Véek topicban tartottunk eszmecserét.
A téma azzal indult, hogy kell-e a 86-os vagy sem. Szóval menjünk sorjába.

86
A járatra mindenképpen szükség van. Nem tudom mi van ezzel a GPS-projekttel. Már régóta tesztüzem van. Nem látok, nem tapasztalok ez irányú változást. Így azzal a gondolattal egyetértek, hogy a csak alacsonypadlós vonalról néhányat lecserélhetnénk 280/435 típusra, hogy más vonalon is tudjunk növelni az alacsonypadlós szolgáltatást. A 86-os szerepe Kosztolányi Dezső tér és Újbuda, Függetlenségi Park közötti szakaszán szerintem nem nagy. Utasa is alig van, viszont vannak olyan utasok akik a Kosztolányi Dezső térnél szállnak fel a buszra és a Batthyány térnél szállnak le, szemben a kevesebb megállóval rendelkező 19-essel. Írtam két verziót a délbudai útvonalra, mely itt olvasható. Maradjunk Óbudánál. A 86-os a Szentendrei úton tovább haladva a 106-os ellenkező irányú útvonalát járná be.

106
A 106-os járatot az új vonalvezetésű 86-os, valamint a 34/134 váltaná ki a következő szerint: Mindkettő Váci útról indul, az előbbi Emőd utca helyett Monostori - Kadosa útvonalon át menne Békásra (ellenkező irányban végig a Nánási úton, majd a Pók utcán), míg az utóbbi változatlan útvonalon. (Ezt ebben a topicban is felvetettem a #101 hozzászólásban, igaz 86-os nélkül.)

118
A topictársak által felvetetett Batthyány térig (39-es treff) történő meghosszabbításával egyetértek. Ellenben a Kunigundás betérővel/fordulóval enyhíthetnénk azzal, hogy mindkét irányban Huszti út - Kazal utca - Kunigunda útja útvonalon közlekedjen továbbra is ellátva az ipari területet. A Kazal utcai vonalvezetéssel a Kaszásdűlő végében lakóknak jelentene sokat. Hiszen jelentős gyaloglással érik el a HÉV vagy a 34/106/134 megállót. (Vagy éppen "Auchan se 1 órányira legyen...") Ugyanolyan távolságra van a 118-as is. Ha a 118-as végig menne a Husztin, akkor még utasnövekedése is lenne. A 118-as "belső" Bojtár utcai szakaszának felhagyása nem vész el a 260-as járat új vonalvezetésének köszönhetően. A topictárs által felvetett Kunigunda útja - Keled utca kanyarra a következő hozzászólásban reagáltam, miszerint igen erős kanyar. Még nem láttam arra BKV buszt menni, így ezzel kapcsolatban nem tudok mit hozzáfűzni. (Szemben azzal, hogy hallottam már arra garmenetes buszokat menni terelés miatt.) A kérdés az, hogy a Vízművek (ami befelé irányba érinti) és BKV között szerződéskötés van-e. Munkanapokon csúcsban azért rendesen kihasznált a 118-as, mint ahogy itt sűrítést is említenek.

160
A 160-as járatnál támogatom azt a verziót, hogy Pacsirta út - Vörösvári út útvonalon közlekedjen Batthyány tér és Békásmegyer között. Így a "belső" Bécsi úton a továbbiakban a 17-es és a 260-as közlekedne, megnövelt utasforgalommal, különösen a villamoson. Valamint a békásmegyerieknek közvetlen kapcsolata van a kerület nagy postájával is. A 17-es járaton megnövekedő utasszámmal kényszeríthetnénk azzal, hogy a budai fonódó villamoshálózat minél előbb valósuljon meg, ugyanis ha jól emlékszem a projekttel két villamosjárat járna erre, így már ismét három járatot kapunk.

206
A 206-os járat igen érdekes járat. Dugóba kerül mégis szükséges járat. Ez a járat 109-esként van jelentősége. A nappali vonalán szerintem gondolkozni kellene, hogy mi legyen. Bevallom nem tudom, hogy miképpen kellene, vagy lehetne megoldani. Itt egyelőre passzban vagyok, mint ahogy a 86-os félreállásával is. Vagy maradjon meg a végállomás, csak kisebb területtel. Hatalmas területet foglal az egykor szebb napokat látott buszvégállomás. A Dr.V.ker. topictárs 29-es járatához annyit mondanék, hogy van aki Váci úthoz vezetné a vonalat.

260
A 260-as járatot a mai követésével Bécsi út - Váradi utca - Vihar utca - Huszti út - Bojtár utca (ellenkező irányban: Vihar utca - Raktár utca - Körte utca - Vörösvári út - Váradi utca, a Váradi utca Vihar u. és Vörösvári út szűkössége miatt) útvonalon sorompóig vezetném. A Gyógyszergyár utcai lakótelep nem veszítene annyit, mert továbbra is elérhető a járat, csak nem Bécsi úton. A lakótelep nem nagy, elérhető távolságban van a Bojtár utcában a Kisbojtár utcai megálló is. Ugyanakkor az új nyomvonalvezetéssel közvetlen kapcsolat jön létre az SzTK-val, vagy akár a Szent Margit Kórházzal a tömegközlekedéssel nem ellátott területen (Filatoridűlő). A topictárs által felvetett Vihar utca - Vörösvári út - Pacsirta utca útvonal azért nem lenne jó, mert az említett két utca közötti távolság nem nagy és a 86-os illetve az új 260-as (nem beszélve a 118-asról) Bogdáni úttól azonos irányba tartana (Pacsirta utca). //Hozzátenném, hogy nem határolódnék el a Vihar utca - Flórián tér útvonaltól, mert ebben a topicban már én is felvetettem a #24 hozzászólásban. Viszont a Batthyány térig történő vonalvezetést jobbnak látom.// Ha Vihar utcai vonalat egyenesen vezetném tovább Bécsi út felé, akkor már a két járat két irányba tartana.
Gyakorlatilag a 160/260 Kolosy tér és Óbudai temető között egy nagy nyolcas rajzolnának le.

A 218-as járattal kapcsolatban leírt elképzelés nem rossz, de eddig is volt kapcsolata a Külső Bécsi útiaknak a Flórián térrel.

A 260-assal kapcsolatban még annyit, hogy ha nem akarjuk, hogy a 260-as a Huszti úton menjen (mert Vihar utca és Bécsi út között nem tudok útvonalat jelölni), akkor felőlem mehet Kunigundán végig. Ez a vonal viszont kevesebb utast mozgatna meg.
Viszont a 118-as és a 260-as járatokkal kapcsolatos elképzelésemet már a #72-ben is felvetettem 118/218 személyében. Ha ez jobb akkor felőlem mehet a 260-as a Pacsirtán, csak akkor a Bécsi úton "egyedül" marad a 17-es a fonódóhálózat bevezetéséig.