Köszönöm a választ!
Így már tényleg érthető:)
Ha nem voltak rossz tapasztalatai újabb keletű, modern orsókkal, akkor az nagy szerencse.
Nekem sajnos volt belőlük nem is kevés.
Hozzátartozik a dologhoz, hogy egy ideig foglalkoztam orsók javításával, szervízelésével, illetve dolgoztam horgászboltban eladóként is, így a a teljesen új, nem használatban leamortizált orsókról is tudtam véleményt alkotni.
Nincs műzsaki végzettségem, de érdeklődöm a műszaki dolgok iránt. Szeretem a precíz, jól kivitelezett orsókat. Tulajdonképpen egy apró gép van a botra szerelve, amiben maximálisan meg kell tudjak bízni, hogy fárasztás közben ne kelljen attól rettegnem, hogy vajon mikor tapad le a fék, törik el egy alulméretezett alkatrész, vagy marad a kezemben a hajtókar fogantyúja. Saját horgászmúltamban egyedül a fék hibája jelentett eddíg gondot fárasztás közben, a többi lehetőséget volt szerencsém horgásztársaknál megtapasztalni a vízparton.
Egyébként nem a mai, modern orsók technikai paramétereivel van a baj, csak azzal, ahogy le vannak gyártva. Sajnos, főleg a hátsófékes darabok rengeteg hibaforrást rejtenek magukban, tisztelet a kivételnek, de amúgy is a kikönnyített anyagspórolós megoldások jellemzik a mai tömegorsókat.
A régi orsók közül is elsősorban azokat preferálom, amelyek már elegendő technikai tartalommal rendelkeznek, és műszakilag is hibátlanok. Ez az a tulajdonság amiben egy új darab, nem nagyon veszi fel a versenyt egy régivel.
A megfelelő műszaki tartalom alatt értendő dolgokra később kitérek, most mennem kell.