Lux Kapitány Creative Commons License 2010.03.11 0 0 1384
Még mindig én!
(Remélem nem megyek az agyatokra?)

Tehát:

Van én nekem egy utólagos (Siemens, CAN bus-os) Xenon szett beépítve a gépsárkányba. Ezzel kapcsolatban két furcsaság van:

1) A lámpa felkapcsolásakor (mondjuk leginkább a hosszú állás utáni / napi első kapcsoláskor) a műszerfal világítását, a műszerek mutatóit, klímát, rádiót (tehát egy halom elektromos fogyasztót) "nulláz", azaz egy pillanatra kikacsolja az elektronika, majd egy fél mp múlva vissza.

Ezt némi "melegedés" után már nem játssza el.
Tegnap voltam a beszerelőknél, trafót cseréltek (egy "okosabbra"), de ezzel is csinálja (persze ott a műhelyben éppen nem csinálta).
Jár(t) valaki hasonló cipőben?

2) A xenon fénycsóvája (a projektoros lámpatest miatt???) tartalmaz mind két "fényben" 1-1 keskeny sörét sávot. Olyan, mint ha valami lenne az izzón vagy a lencsén, vagy a lámpa búrán. Kb. olyan hatást kelt, mint amikor nyomvályús az út és azt a részt kicsit árnyékosabban/gyengébben világítja meg. Tehát nem egy egyenletes, homogén bevilágított terület van az autó előtt.

Korábbi autómban is utólagos szett volt, igaz, annak lámpateste nem projektoros volt és az nem produkált ilyen csíkokat.

Másnak is van az utólagosan szerelteknél ilyen "árnyék"? Vagy itt valami turpisság lehet a lámpámban? (Nincs a helyén az "izzó"?)

köszi,
Balázs