kidolg_65 Creative Commons License 2010.02.21 0 0 8598

Szervusztok!

Egy kicsit újra a térképekről. Hát éppen ez az! Azért maradt meg bennem az 1:5000 arány, mert az út melleti fák, villanyoszlopok, útkereszteződések, jellegzetes pontok koordinátái méter pontossággal leolvashatóak voltak. Az azonosítási pontra állva a topókocsival, térképszelvény az asztalon, az írószerkezet pontosan rajzolta a térképen az útvonalat, amerre ment a kocsi. A bemérők a kapott adatokkal számolva méter pontossággal határozták meg a kilövőasztal pontos koordinátáit. A célösszrendezőket ( koordinátákat ) rádión kaptuk. A kidolgozók ezek alapján számolták az 1-3 stabilizátor irányát és a hajtómű működési idejét, ( századásodperc pontossággal ) hogy a rakéta a meghatározott célba jusson. Nyilván más léptékű térképeket is használtunk, hiszen ( mondjuk Bugactól Márkóig ) nem ilyen arányú térképek alapján közlekedtünk gyakorlatok alkalmából. Kidolgozóként és századirnokként elég sok dologom volt velük. Gyakorlatok után az esetek többségében Kátai őrnagyot kérette a Cár, mert tudta, hogy az Ő térképei rendben voltak. Igaz, a gyakorlatra általában rá kellett húznom még egy ügyeletes szolgálatot, hogy reggelre készen is legyek vele. Nem volt rossz irnoknak lenni, de néha nagyon fárasztó volt.

Egy kicsit megint hosszabb lett, mint gondoltam, de nem baj!

A pontosság kedvéért ezt még le kellett írnom.

 

Üdv mindenkinek!