dlaci82 Creative Commons License 2010.01.31 0 0 8765
Első körben meg kellene mérni a hőfokjeladó (termosztátházban van) ellenállás értékeit az 1-3 és a 2-4 érintkezők között, majd összehasonlítani a mellékelt táblázatban szereplő értékekkel.

1-3 érintkező

0 °C 5-6,5 kOhm
5 °C 4-5 kOhm
10 °C 3,25-4,5 kOhm
15 °C 2,75-3,5 kOhm
20 °C 2,25-3 kOhm
25 °C 2-2,5 kOhm
30 °C 1,5-2 kOhm
35 °C 1,25-1,75 kOhm
40 °C 0,9-1,25 kOhm
45 °C 0,8-1,1 kOhm
50 °C 700-950 Ohm
55 °C 700-950 Ohm
60 °C 525-675 Ohm
65 °C 450-575 Ohm
70 °C 400-500 Ohm
75 °C 325-425 Ohm
80 °C 275-375 Ohm
85 °C 250-325 Ohm
90 °C 200-300 Ohm
95 °C 175-250 Ohm
100 °C 150-225 Ohm

2-4 érintkező

0 °C 2,13-2,77 kOhm
20 °C 0,92-1,16 kOhm
60 °C 225-265 Ohm
90 °C 96-108 Ohm

Ha a mért értékek nem egyeznek meg az itt szereplőkkel, akkor marad a termosztát csere. Én tavaly, november végén cseréltem, lengyel, zégergyűrűs került bele. Vettem ugyan gyári hőfokjeladót is, de azzal sem volt a helyzet sokkal jobb. 80 °C fölé nem ment a mutató. Visszaraktam a régi, utángyártott jeladót, azzal tökéletesen beáll a mutató a 90 °-os vonal alá és nem mozdul onnan (88-89 °C). Ugyan voltak gondok, szétszedtem a műszerfalat, mert nehezen ment föl a mutató, és a motor leállítása után ott maradt, ahol épp állt. Adtam a mutató tengelyének wd 40-et, azóta hibátlanul működik. Visszatérve a hőjeladóra, megmértem a gyári és az előtte bent levő, utángyártott ellenállás értékeit több hőmérsékleten. Összehasonlítottam a fenti értékekkel, a gyári ellenállás értékei magasabbak voltak, ezért kevesebbet mutatott a műszerfalon, valamit az ECU-nak is rossz értéket küldött.

A dobozban, amiben jöttek a cuccok, nem volt semmilyen számla. Így jártam, vettem egy gyári hőfokjeladót 3000-ért, ami "rossz"...
Előzmény: redrum89 (8760)