Monof Creative Commons License 2010.01.03 0 0 43054
Nah igen, ezek azok a rémhírek.
Amit mondasz, hogy tönkreteszi a motort, azért kicsit erős. Braziloknál nagyon rég óta van etanolos autózás, és ott 100%-ban megy a cucc. Vagyis semmi benzin nincs benne. Vagyis akkor ők dobálják ki a kocsit mondjuk 1 év alatt, mert tönkremenne? Nem hinném. Kenést meg nem hiszem, hogy a benzin oldaná meg, de ha mégis így lenne, az etanolba sokkal több adalékanyagot raknak, hasonló okok miatt, szóval még szinte jobban is jár vele az ember.
A másik, hogy a túlfogyasztás az igen, sajnos jelen van, ha alapból ilyenre tervezik az autót, akkor is. Más példa, de az LPG-s autók is jóval többet esznek, és nem ott kell keresni az okot, hogy olyanra van-e tervezve, vagy sem, hanem azért, mert más a hatásfoka a fűtőanyagnak. Az etanol is máshogy ég, ez által több kell, hogy ugyanolyan hatásfokot érj el, mint benyával. Viszont ha már elég, sokkal tisztábban ég el. Vagyis sokkal kevésbé szennyezed a környezetet, plusz még a hazai termelőket is támogatod, nem pedig az olaj nagyhatalmakat...
Az hogy nehezebben indul, sajnos természetes, itt is ugyanaz van, ha erre van tervezve, ha nem, mert 12 fok alatt az alkohol kicsapódik a hengerfalra... Ezért is kell bele a benya, illetve minden más adalék. De eddig nekem 0 fokig, 10 másodperces indítózással, elsőre beindult, 0 fok alatt mondjuk 2-3-ra. Szerintem ez nem akkora nagy dolog. Igaz, utána még kicsit járatni kell, de ez a max 1-2 perces többletidő kárpótol fogyasztásban. (Nekem eddig 20% körül volt a többlet, és mivel itt van nálunk etanol kút, nekem megéri...)
Az meg hogy elektronika nélkül szenved a motor, hát ne csodálkozz, mivel a motorod alapjából benzinre van belőve, a brazil autókat is módosítva gyártják. De azért ne hidd azt, hogy teljesen máshogy mennek ott a dolgok...
Az a baj, hogy mindenki mást mondd ezzel kapcsolatban.
Én amit tudok ajánlani olvasmánynak, az ez: www.e85power.hu
Előzmény: Xe3 (43053)