2000 2.2i 16v macer Creative Commons License 2009.12.14 0 0 3462

Barátom ha ennyit keresel mért pont ezt a márkát választottad? Az ismerős Ford autójáról van szó, elvitte ezer emberhez bízva abban, hogy majd ott esetleg a még profibb villamossági szerelő csodákat tud csinálni. A végén ugyan az lett, hogy a generátor nem tud több áramot termelni mint más márkák esetében, ott ugyanis túlvan tervezve a generátor kapacitása, így ha esetleg nagyobb feszültségre lenne szükség akkor természetesen még azt is kitudják szolgáni, de a Fordéknál és abban a típusban sajna nem. A turbora visszatérve az említett emberkének is meggyűlt a baja, de hamar fény derült a turpisságra, egy cső lecsúszott (van ez így). Az én esetem egyike mikor pl: a lámpamosóm nem működött amikor vásároltam azt mondta az eladó, hogy ki lett kapcsoltatva mert sok folyadékot használ és nem győzi tölteni. Ok bevettem. Amikor elvittem a szakszervízbe ott computerrel megnézték. Próbálták kiszedni, de amikor rájöttek, hogy a kocsi fél oldalát szinte lekellene bontani feladták, azt mondták, hogy a computer szerint jó, de ha gondolom vegyek  30.000.-ft-ért komplett tartályt. Hummm mondtam, hogy inkább nem kérem. Hiszen nem volt se repedve, se semmi külső baja ránézésre, ígyhát hazahoztam, nekiálltam én is megnézni mi lehet a gond, rögtön kiderült, hogy egy 5A biztosíték ment ki és azért nem működött:-). Azóta tökéletesen működik, van egy szervíz cd-m amin a pontos kábelozás mérhető értékekkel van feltüntetve, esetlegesen kimérhető ha van műszere az embernek nekem jelen esetben volt :-). Cseréltem kijelzőt is círka 5000.ft-ból, azóta is tökéletesen megy, az egész kocsinak a rendbe tétele nekem kb 200.000.-ft -ba került, arról nem is beszélve hogy a bal tükröm sem hajlott be, a márkakereskedésben azt mondták nem javítható nem is foglalkoznak vele, mert kompletten újonan forgalmazzák csak. Ha jól emlékszem 60.000.-ft (a hiba elengedett forrasztás a behajtó motor egyik forrasztási pontjánál) 1db vezeték forrasztása és láss csodát működik, kb 25 perc volt az egész, de itt kezdődött a gond, ugyanis egy szorító gyűrű fogja a tükör tengelyénél a behajtási részt, amit csak töréssel lehet levenni. Én is csak úgy tudtam leszedni hogy eltörtem, viszont a beszerzése a szorító gyűrűnek nem volt egyszerű az alkatrész beszerzésére,  ráment egy délelőttöm, mire egy stihl boltban a fűnyírók kerekének rögzítésére szolgáló szorító gyűrűre rátaláltam, ebben a méretben 50ft-ért vesztegették tehát írhatnék még sok minden filléres dologról stb....

Pl: egy kappás barátom gépe nem indult, váltó szétszedés majd kuplung  csere után, jó pár hét volt mire rájöttek, hogy idézem: "Bosch főtengely-jeladóm hibás kábeléről profibb géppel makrózva. Jól látszik, hogy végig elöregedett/repedezett a vezeték az amúgy újszerűnek tűnő szilikonos külső burok alatt. Ha elmozdul a szokásos pozíciójából a szenzor, akkor megnyílik a szigetelés és áthúz a szigeteletlen test+árnyékolás kábelére".

 

És akkor még nem is írtam a más autó zár problémáról ott 700-800ft értékről van szó. Ugyanis annyiért lehet kapni motort a zárba ami meghibásodik itt magyarországon csak komplett szerkezetet lehet kapni, ha van, de nincs vagy ha van akkor horror áron.  Egy kis böngészés és beazonosítása a motornak és  már rendelhető is, és lám az autón máris működnek a központi jtózárak, hümmm filléres dolgok :-). Ja azt majdnem elfelejtettem, azért hamegáll egy autó, mondjuk az én esetemben egy szervíz intervallum után, lehet hogy én is ideges leszek, de mi van ha nem is a kocsival van a baj, hanem a jó márkának hitt boltban vásárolt alkatrészről, esetemben gyertyáról van szó ami vadi új és nem is gyanakszom, hogy az miatt állt meg az autóm egyik vagy több hengere, nah akkor mi van ha kiderül az a tény, hogy a gyertya a bűnös én meg frászt kapok, hogy nem is jó autót választottam hiszen nem megbízható hát ha kiderül, hogy hamísítják a gyertyát, én meg már a boss trafókat szidom és a kocsimat, a franciákat ahelyett, hogy a kínaiakra gyanakodnék itt egy pár kép.

 

Barátom azt a keresetedet meg kend a hajadra, máskor nem ártana ha nem az össz bevételt írnád mert lehet ha én is azt írnám sírva fakadnál :-D

 

Nem csak tarbant volt példa ha olvastad vagy csak az fogott meg biztos titokban arra vágysz, azért ugye nem egy bonyolult autó vald be játszol a gondolattal, hogy birtokba vegyél egyet :-D

 

Üdv: Barátom

 

Aki esetleg 607-esen gondolkozik és be is jön neki vegyen bátran a hibái ellenére egy szerethető autó. Engem a kisebb problémák ellenére idáig nem hagyott cserben, sőt a többi autóm sem, Nektek elárulom a titkát, rendbe kell tartani, odafigyelni és ha lehetőség van cserélni esetleg javítani a meghibásodott alkatrészeket  minél hamarabb, mert esetlegesen más alkatrészben is kárt tehet és halmozódik a hibák száma.

 

Javaslom Barátom a 607-es forumot :-) itt a forumban le írjuk a hibákat, amiket tapasztalunk, mert a hibákból tanul az ember nem a fikázásból, ha esetleg kerestél volna minket, akkor biztosan sokan segítettek volna, de így saját károdon fedezted fel a szakikat, ahogy látom kisebb-nagyobb sikerrel, ugye mennyit spórolhattál volna a forumozók segítségével, én számítok a cartársakra és idáig nem is hagytak cserben így tovább.