Mikky59 Creative Commons License 2009.11.27 0 0 3439

Elnézést kérek mindenkitől,aki esetleg azt hitte,hogy én valami katalizátor szakértő lennék. Nem!!! Most leirom,hogy mi történt velem.

Vettem egy 2000-es 2.2 HDI-t 5 éve,110 000 km-el. Városban használtam kb. 1000 km-t. Egy idő után kijelezte,hogy valami gond van a motornál,de semmit nem vettem észre. Telefon a dealernek,szerelőt adott az meg azt mondta,hogy csinál néha ilyesmit. Lehet,hogy egy tized másodpercre van valami gond csak,de a komputer regisztrálja és ennyi. Szarjak rá. Kimentem Olaszba. Visszafelé leesik a teljesitmény,ujra lámpa,csekkokom és kiirja,hogy a környezetvédelmi rendszer meghibásodott. Leállitom,ujrainditom és megy normálisan. Otthonról megint hivom a szerelőt,behiv. Ellenőrzés,semmi. A motorhiba jelző lámpa állandóan ég,de semmi hiba. Hollandiába megyek. Egyszercsak teljesitmény ujra minimum. Ujra inditás,rendbe jön,a fogyasztás 10-12 liter-re emelkedik. 6-7-ről. Visszafelé Bécsnél ujra átmegy trabantba,de már ugy is marad! Elviszem másik dealerhez. Komputeres ellenőrzés és jön egy szerelő,aki az adatok alapján rögtön köpi,hogy katalizátor+részecskeszűrü súlyos eltömődés van. Mivel az emissziós érték túl nagy lenne,ezért visszaveszi a komputer a gázt,ezért nem megy. Megoldás? 500 000Ft,minden csere! Na mondom kösz. A szomszédom,aki egy másik Peugeotban melózik,azt mondja,hogy vigyem hozzájuk.

A többit már részletesen leirtam. Megoldódott 50 000 Ft-ból! És ez nem valami gányolás,a használt katalizátorokat gyárilag ugyanigy ujitják fel!!!

Előzmény: Mikky59 (3438)