Jankli Creative Commons License 2009.11.14 0 0 401298
Neked is van szeleped, amit be kell állítani?:))))
A tréfát félretéve, nem akartam titokban tartani a beállítás menetét, de azt hittem ez már köztudott. (bevallom, nem kerestem rá a honlapon)
Tehát a beállításról. A forrás: H.R.Etzold-nak van egy magyar nyelven megjelent könyve Így csináld címmel, melyben az 1.4, 1,6, 2,0 és a dízel modellek benne vannak '96 januártól. Ehhez egy ismerős által jutottam hozzá, miután vett egy bocit és ezt a könyvet találta a csomagtartóban a többi kacat között:)) Ha kell valakinek szívesen odaadom/elkérem a tulajtól. Nagyon jó kis kiadvány.
Miután írtad, hogy a Ladán már állítottál hézagot, gondolom a szelepfedél levétel nem okoz gondot, valamint a beállítás műszaki menete sem.
A beállítás sorrendje:
Kipuff. szelep nyitva szívószelep állítás kipuff szelep állítás
1-es henger 3-as henger 4-es henger
3-as henger 4-es henger 2-es henger
4-es henger 2-es henger 1-es henger
2-es henger 1-es henger 3-as henger
A szelephézag hideg motornál: szívó 0.10, a kipufogó 0.25 mm. (1.4-1.6 benzin, 8V)
Sajnos meleg motorra nincs adat.
Figyelem!! A hengerek számozása a sebváltótól kezdődik és a vezérműszíj felé halad, tehát jobbról balra. Ez számomra új volt, de nem is vagyok szerelő:) A szívószelepek a szívóoldalon, a kipufogószelepek a kipufogóoldalon helyezkednek el. A szelep akkor van teljesen nyitva, ha a himba teljesen lenyomja az alsó végállásig. A szelephézag akkor helyes, ha a hézagmérő csak nehezen húzható ki. Ha a gyertyákat kiveszed, viszonylag könnyen forgatható a motor az ékszíjtárcsánál.

Tömd be a kipuff végét ronggyal és hallgasd meg. Gyorsan megtalálod a repedtfazék hang helyét:))
Előzmény: bnorci71 (401292)