daVeFR Creative Commons License 2009.11.12 0 0 7222

Szerintem nem a kompressziós ütemben igazán gáz a nem megfelelő zárás, hanem sokkal inkább a munka ütemben (annak ugye úgy van értelme, ha az expanzió a dugattyú tetőre hatva érvényesül, nem pedig a kipufogóba távozik, pláne nem vissza a szívósorba). Persze azt se szeretjük, ha a kompresszió egy része "elszelel", de a felizzás a munkaütemben jön létre.

 

svgyula! Régen rossz lenne, ha nem lenne tiszta a henger! Egy átlagos 3e-s fordulatot véve mp-ként 50-szer csiszolja a dugattyú. Ott egészen szélsőséges esetet leszámítva, egyszerűen nem tud lerakódni semmi. A szelepeken már annál inkább. Koksz. Meg a kipufogó járatokban a szmötyi/trutyi.

Nyilván ennek egy szabályozott keverékképézésű motornál (lambda, MPI) nem szabad megtörténnie, ha nem eszi az olajat. Bezzeg a 120-as hf-en volt rendesen!

Előzmény: stemplis (7221)