nemisaz Creative Commons License 2009.10.28 0 0 9654
No, utánaolvastam dolgoknak, az astrások már nagyon sokat tudnak az EGR/AGR szelepekről... :D
Lezárni a szelepet nem célszerű első körben, mivel a rendszer nem biztos, hogy meghálájla, ha más lesz a levegőkeverék, mint az előírt. Maga a konstrukció ilyen, erre épül, aztán, hogy a szoftverben az értékek módosításával ezt ki lehet-e kerülni azt csak a szakik tudják.
Megoldás lehet az EGR tisztítására, ha a szívótorkot szépen kitisztítják, és az EGR-t egy elektromos impulzusokat küldő kütyüre rákötik fél órára, ami nyitja zárja a szelepet fél órán keresztül, és befújják még egy kis szeleptisztító sprayvel, ezzel ki is tisztítják. Ha ez nem működik, na akkor van a baj és kellhet EGR-t cserélni.

Én most viszem majd az autót szerelőhöz. Jövő hét vége felé már meg tudom mondani, hogy mennyire lesz sikeres ez a művelet. Csak tisztítással 1 napot bírja a check lámpa... ha bírja 3 napot akkor valami biztosan változott...