bmwkk Creative Commons License 2009.10.25 0 0 6480
Magyarországon igen, külföldön változó. Pl. az osztrákok leveszik a rendszámodat is, náluk tiltva vagyon.

Nekünk egyenlőre a párom Volvoján van, de természetesen, mióta fent van a lézerzavaró, azóta nem találkozott mérővel...

Lényeg: kombinált rendszer kell. Egy e60-asra minimum 3 fejes lézerblokkoló (2 elöl, 1 hátul) szükséges, és egy beépített radardetektor sem rossz. Sokan nem tudják, hogy a lézeres mérőt (pl. Fáma-család) lehet zavarni, de a radarosat (pl. a kihelyezett trafik az M1-esen) nem, azt csak jelezni lehet. A radarjelző, ha jó, 1500-2000 m-ről tudja érzékelni a radarhullámokat, viszont a mérő csak 800 m-ről tud okoskodni. Így látható, hogy kb 2-5 mp van arra, hogy lelassíts.

Lézeres mérés esetén azonban a jel beérkezését egy dióda érzékeli, és abban a pillanatban kismillió sugarat tol vissza a lézeres mérő pofájába. Ekkor a mérő megzavarodik, nem tudja megkülönböztetni a saját visszaérkező jelét a sok fals adattól.

Magyarországon csakis a "forgalmi rend zavarásáért" tudnak beperelni, de azonnali büntetés nincs. Ezt is csak akkor, ha van elfogóautó, és meg tudnak fogni a helyszínen. Egyébként elmehetnek a fenébe.