hungeri Creative Commons License 2009.10.06 0 0 51645
A Pécs - Budapest relációt napi 5 járatpár már ellátja, kettő PV, három VB járatként. Azt kell tudni az M6-M60-as autópályákról, hogy Tolna-Baranyában valószínűleg nem sokan fogják használni budapesti relációban, ugyanis a pálya sok-sok km-rel hosszabb, mint a 6-os út, ráadásul tele van 80-as (!!!) sebességkorlátozásokkal az alagutak és völgyhidak sűrű váltakozása miatt. Ha ehhez hozzávesszük a Pannon Volán helyközi érdekeltségét is, amely a távolsági járataiban is meg kell, hogy jelenjen, akkor szinte triviális, hogy a PV-s kocsik Szekszárd előtt tuti nem mennek az autópályára.

A kérdést persze szerintem inkább úgy értetted, lesz-e gyorsjáratos Pécs - Budapest járat. Egy ilyen van, a volánbuszos vasárnapi 16.30-as kisegítő, ami nem szerepel a menetrendben, ám Bonyhádig ez a járat is sok utast szed össze, így ők is csak Szekszárd után lépnek majd M6-ra, dunaújvárosi kitérővel.

Amúgy mind az öt jelenlegi járat 'matricás'.

HáBé és a párhuzamosság kérdése:
Az érintett járatok csak és kizárólag a Pécs-Budapest relációban párhuzamosak a vonattal, de jellemzően ebben a relációban adódik a legkevesebb utas. Évente elenyésző alkalommal kell céljáratos mentesítőt indítani, a tavalyi sztrájkok idején volt dögivel, de azt leszámítva a nagyobb ünnepek előtt kell csak. A járatok és kisegítőik sokkal inkább sok kicsi relációt látnak el. Baranyai kisvárosok, nagyfalvak, Szekszárd, Paks, Földvár, Újváros. Ezek között is bőven akad utas, összességében meg sokkal több, mint a Pécs -> Budapest. Egyébként céljáratként (max. paksi és / vagy újvárosi megállással) a busz simán versenyképes lenne a MÁV-val. Nem azt mondom, hogy erőltetni kell, inkább a MÁV-nak kellene összeszednie magát. A mai 8 IC párból jócskán akad, amelyik nem is helyjegyes, a késések mindennaposak, s nem csak az 5-15 perces késésekre kell gondolni. A két órás ütem alatt volt olyan is, hogy 20 perccel értünk be előbb, mint a következő, persze azért ez is ritka. Pécs-Budapest buszos relációban egyetlen egyszer késtem (10 percet), Paksnál volt egy leterelés, amit a sofőr simán behozott, ám a pécsi délelőtti dugók miatt a városban töltöttem az utolsó 20 percet, így összejött a kis késés. De hóban, fagyban, ónosesőben, ködben is utaztam már sokszor, késések nélkül, azt meg tudjuk, hogy a MÁV-ot a szemerkélő eső is hazavágja.

A Start-kártya miatt azonban abszolút a MÁV lett számomra a nyerő, azonban számomra két relációban továbbra is verhetetlen a Volán: Pécs - Siófok, Pécs - Szekszárd.
Elnézést a terjedelemért.
Előzmény: archlinux (51643)