ZödFelicsita Creative Commons License 2009.09.17 0 0 6359

Hello !

 

Kollégák már adtak egy tucat tippet, ami mind helytálló.

 

Én próbálok olyan sos diganosztikai segítséget adni, ami nem kerül pénzbe és mielőtt elviszed Vag-Com diagra meg tudod gyorsan és fájdalommentesen nézni.

 

0.) vannak olyan beállítások, melyeket a motorvezérlő "megtanul" eltárol.

Ezek egy része törlődik, ha egy éjjszakára leveszed az akku sarut.

Ha semmi nem változik, akkor nem ez a baj.

 

1.) javaslatom húzd le a lamda szonda kábelét ( kipuffantó irányból jön felfelé és a termostat ház alatt van a széthúzható csatija a motor menetirány szerint bal oldalán)

Ha lehúztad a csatlakozót, akkor az ECU motorvezérlő vészprogramot futtat, mert érzékeli, hogy megszakadt a lamda kör. Így normálisan kell mennie, ha ez volt a hiba oka. ( kicsit felugrik a 1 literrel fogyasztása). Ha semmi nem változik, akkor ezt a hibát kizártnak tekinthetjük.

 

2.) Ami már nálam is jelentkezett és számos hiba oka volt az a folytószelep problémája. A folytószelep a motor tetején egy műanyag takaró alatt megtalálható.

A www.SOF.hu szervíz/műhelytitkok oldalon a típus alatt megtalálod a folytószelep tisztítást, de mielött a teljes tisztítást megcsinálnád próbáld meg előbb ezeket:

http://www.sof.hu/muhelytip.php?id=67 a 96-os az még központi befecskendezős lehet, ott még a befecsi mossa folyamatosan a pillangó szelepet, de:

 

 

Imbusz csavarokat levéve eltávolítod a műanyag takarót és látnod kell két elektromos kábel  csatlakozót az alumínium pillangószselep házon.

 

Az egyik az utastér felé van és a kábel függőlegesen megy bele, nekem ez volt eloxidálódva egy garázsban tartott 46e Km-rt futott LXI esetén ami furának is tűnhet.  Hibás a konstrukció, mert a hajnali harmat lecsapódik a kábelen, a tömítés a csatin idővel nem zár jól, és a nedvességet a függőleges kábel pont belevezeti a csatiba...  WD40 és fogkefe segítségével alapos tisztítás kellett neki, tele volt kékeszöld rézoxidos trutyival... Kipucolva összerakni és felülről én tettem rá egy nagy rugalmas gumikitt gumót, hogy ne vigye be a vizet többé ( rágógumi is jó oda... ) 

A másik csati az öntvény menetirány szerinti bal oldalán található, széthúz, kitisztít, WD40 összerak...  Mivel az oldalról kábelezett, így itt nincs harmat bevezetős probléma...

 

összerakni, kipróbálni, ide válaszként le kéne írni az eredményt...

 

Ha, ezek után sem javult meg, akkor  számos javaslatom volna, ami szervíz nélkül megoldható ha egykor jól figyeltél a politechnika órán és nem is drága.

 

 

 

Üdv, jó szerelést

Előzmény: k-sz (6349)