menroting Creative Commons License 2009.09.06 0 0 135
Egy levél a netről:


Egely György levelezése Härtlein Károllyal

2009.02.05-én Härtlein Károly az alábbi két levelet küldte az egely@egely.hu e-mail címünkre:

1. levél:

TTT – Tiltott Találmányok Tárlata

Az ide vonatkozó összeesküvés elmélet szerint a lényeges találmányokat a tehetségtelen és irigy tudomány felvásárolja, ellopja majd letagadja, és közben úgy tesz, mintha természettörvények tiltanák az antigravitációs eszközöket, örökmozgókat, vízautókat és biomagnetikus auranövesztő eljárásokat Mindig akadtak azonban olyanok, akik nem törődtek a veszélyekkel, és megvalósították a tiltott találmányokat. Ők azonban (a gravitáción kívüliek, az E. G.-k, akiket nem köt semmi a földhöz) vagy fiatalon elhunytak, vagy vízautójukkal nem tértek vissza a sivatagi próbaútról, netán a kompenzálatlan antigravitációs hatás következtében elhagyták a földi légkört.

A Szkeptikus Konferenciának (http://szkeptikus.bme.hu) sikerült elérnie, hogy február utolsó napján jelentős életben maradási esély mellett bárki bemutathatja tiltott találmányát, annyit árulva el a lényegből, amennyit feltalálói érdekei megengednek. Egyetlen feltétel, hogy legkésőbb február 20-ig a szervezőkkel ismertesse bemutatója magyarázatát, hogy a szkeptikus észrevételek kialakítására legyen elegendő idő. Jelentkezés az hartlein@eik.bme.hu e-mail címen.

Tisztelettel: Härtlein Károly


A 2. levelet Perjés Klárának a Kossuth Rádió Vasárnapi Újság című műsora főszerkesztőjének küldte, egyúttal nekünk is másolatban:


Tisztelt Főszerkesztő Asszony!

A Vasárnapi újság – közéleti magazinról a Magyar Rádió honlapján az alábbiakat olvasom:

„Műsorunk immár húsz éve igyekszik a konzervatív értékek jegyében bemutatni az ország történéseit. A határon túl élőkkel, a nemzetet összetartó hagyományokkal: a nyelvi, történelmi és kulturális örökséggel ugyanúgy foglalkozunk, mint az aktuális belpolitikai események hátterével”

Olvasva e sorokat és meghallgatva a vasárnapi (2009. február 1.) adást, azt gondolhatná az ember, hogy konzervatív érték a tudatlanság, és a természettudományokban való teljes tájékozatlanság. Nem először vendégük Dr. Egely György, és nem először mondta a közszolgálati mikrofonba – amelyet önök tartottak - a sületlenségeit. Tudom, a műsor szerkesztésekor széles ismeretekre van szükség és mindenben nem lehetnek teljesen tájékozottak. Azonban kíváncsi lennék, hogy miért választották a mérnök urat ehhez a témához? Lehet, hogy ő a szerkesztőségük „bejáratott szakértője”? Nem ő az egyetlen tévedése a szerkesztőségnek, számomra hasonlóan felejthetetlen nyilatkozó volt Gróf Spanyol Zoltán (vízhajtású autó) – megjegyzendő, hogy akkoriban talán nem ön volt a felelős szerkesztő.

Visszatérve a vasárnapi műsorhoz, és Egely kutató-mérnökúrhoz, őt és munkásságát pozitív színben bemutatni a közszolgálati rádióban nagy felelősség (felelőtlenség). A tudományos világgal szembe megy, lejáratja, és összeesküvéssel vádolja a tudósokat. Az elmúlt körülbelül húsz évben ígéretesnek látszó műveiben mindez jól tetten érhető. Forradalmi és tiltott találmányainak természettudományos alapja nincs, és szerintem ezt ő is tudja. A megvalósításukkal is immáron húsz éve adós!

Hallgatva a műsort lehet, hogy csak reklámot akartak csinálni a nemrég megjelent könyvének, ami igazán jól sikerült! Lehet, hogy az zavaros összeesküvés elmélete tetszett meg önöknek. A Magyar Rádióban az önök csatornáján van egy jól működő tudományos szerkesztőség, szerintem érdemes lenne ilyen témákban a segítségüket kérni, amit szerintem ők szívesen meg is fognak adni.


Tisztelettel: Härtlein Károly

http://goliat.eik.bme.hu/~hartlein/hk.html

http://szkeptikus.bme.hu/


Egely György válasza a két fenti levélre:


Tisztelt Härtlein Úr!

Igaza van, felveszem a kesztyűt. Nem térek ki a felszólítása elől. Vannak dolgok, amiről kísérletek, mérések döntenek, minden más csak szócséplés. Ezért egy fogadást ajánlok vízautó ügyben.

A Vízautók...Antigravitáció című könyvemben azt állítottam, hogy az autó- és olajipar elnyomja a fogyasztás és szennyezés-kibocsátás csökkentését elősegítő találmányokat. Ezt állítottam a Vasárnapi Újság 2009. február 1-én elhangzott riportjában, továbbá az Index internetes újság 2009. január 25-én közzétett interjújában, és néhány más beszélgetésben is. Ma is vállalom ezeket a kijelentéseket, s erre alapozva ajánlok fogadást a következő feltételek szerint:

1.

Vállalom, hogy elkészítek egy olyan Otto motoros autót, mely részben vízzel működik, s így 15-25% üzemanyag megtakarítást hoz és a CO2 kibocsátás csökkenését. Ezt egy kereskedelmi forgalomban kapható széria autó kismértékű átalakításával mutatnám be. (Technikai részletek a levél végén.)
2.

Vállalom, hogy a fejlesztő munka feltételeit megteremtem (körülbelül 20 millió Ft) és eredményét bemutatom, melyet Ön és bármely szkeptikus elvbarátja működés közben megvizsgálhat, mérhet.

Ennek a fejlesztésnek körülbelül egy év a munkaigénye.

3.

Vállalom, ha nem tudom ezeket a paramétereket teljesíteni, s az átalakított autót bemutatni, akkor ezt a nyilvánosság előtt – bármilyen médiában – elismerem.
4.

Vállalom, ha nem teljesülnek ezek a paraméterek, a Vízautók...Antigravitáció című könyvemet a forgalmazásból visszavonom, megmaradt példányait bezúzatom.
5.

A fenti feltételek teljesítésével együtt fogadást ajánlok Önnek és bármely szkeptikusnak 1:1000 arányban, minimum 500.000,-Ft tétben. Tekintve, hogy Ön (és a szkeptikusok) szerint nem készíthetők ilyen autók, elvárom, hogy Ön is (s bármely szkeptikus) vállalja szavait anyagi következményekkel együtt. Ha annyira biztos abban, hogy nem készíthető vízautó, mint ahogy a Vasárnapi Újság főszerkesztőjének írt leveléből kitűnik, akkor emelhetjük is a tétet – de nem csökkenthetjük. Legalább fél millió forint anyagi felelősséget vállaljon a szavai hiteléért. (Ha elveszítem a fogadást, akkor minden fogadónak kifizetem tétje ezred részét és teljesítem a 3. és 4. pontot. Ha megnyerem a fogadást, akkor minden vesztes által fizetett összeget átadok a Zöld Technológia Alapítványnak, amely ezt energetikai kutatásra fordítja.)
6.

Ha nyerek, akkor Önnek is vállalnia kell az erkölcsi következményeket (lásd 3. pont), bárhol nyilvánosan is el kell ismernie, hogy nem állított igazat, s léteznek elnyomott vízautó találmányok.

Természetesen közjegyző és nyilvánosság előtt is vállalom a fenti feltételek melletti fogadást. Vis maior (természeti csapás, terrortámadás, súlyos betegség) esetén mindketten visszaléphetünk.

Kérem, hogy széles körben (Vágó István, Orosz László, Beck Mihály) terjessze a fogadás feltételeit. A bizonyítás engem terhel, de remélem Ön is erkölcsi és anyagi felelősséget vállal szavaiért. A bemutató a következő "szkeptikus konferencia" idejére eshet. Remélem, hogy ellentétben az elmúlt 4-5 év gyakorlatával jövőre sikerül olyan időpontot kitűzniük, amely nem ütközik a honlapomon jó előre jelzett kötelezettségem időpontjával.

Még egy csöndes megjegyzést tennék. Amikor én a Budapesti Műszaki Egyetemen energetikát tanultam, még magas volt a szakmai és morális nívó. Ekkor még tanították, hogy lehet vízautót készíteni, amit már Bánki Donát is tudott száz évvel ezelőtt (14278. sz. szabadalom, bejelentés napja 1906.06.11). Tragikus, hogy a természettudományokban való félretájékozódást Ön igyekszik meghonosítani a Műegyetemen a primitív stílussal egyetemben. Végülis a kérdés az: ki kiknek az érdekeit képviseli.

Budakeszi, 2009. 02. 10.

Tisztelettel:

dr. Egely György

kutató mérnök"


Előzmény: BBnum (130)