jó lenne nem "egyvonalasnak" lennie.Egyfelől önmagában nem érzem katasztrófának, ha egyvonalas. Bécsben az U6 is egyvonalas, és tökéletesen megfelel a funkciójának. Amsterdamban a metróhálózat háromszor egyvonalas, mert minden vonal csak részben kompatibilis a másikkal, ill. a villamossal.
Másfelől itt is volna bővítési lehetőség. Már sokszor leírtam, hogy gyakorlatilag ez az a rendszer, amivel az M2GHÉV, meg az M4-LRT a legkönnyebben megvalósítható volna. Igen, a mai metrószabvány továbbvitele, könnyítése lenne a dolog.
Pont ezért szerintem az amsterdami példa passzol ide a leginkább.
Ott is kiindultak egy nehézmetróból, elérték vele a villamost, másik vonallal a vasutat. Most van páronként minden kombináció (ja, nem, tramtrain asszem még nincs), a járművek meg egyáltalán nem elvetemültek.
Ha Csepelen egy nyomvonal nem elég, az szerintem a felszíni LRT-vezetést erősíti. Azért, mert ez kombinálható a villamossal (de nem kötelező kombinálni).
Ps. M5 csepeli szakaszán teljesen frankó a magasvezetés :)