radio100jozsi Creative Commons License 2009.04.21 0 0 16928
Voltam délután Dunaharasztiban. Odafelé Monorról Üllőn keresztül, majd Ócsa felé vettem az irányt. Itt meglepett, hogy a teljes Üllő-Ócsa közötti utat faltól-falig átépítik, lényegében a szegély és padkamunkákat végzik. Az út szépen meg lett (lesz) csinálva, a nagyobb ívekben a belső szélen terméskőből kirakott padka készült.

Ócsa átkelése elég szűkös, meg kanyargós, de van már szerencsére M0-sunk. Alsónémedi előtt az 5-ösről van egy átkötő mellékút (ami az elkerülő funkciót is betölti), és ezt meg épp most újítják fel, az aszfalt le volt marva teljesen.

Alsónémedire beérve, hát itt is elég szűkös az átkelés, és kanyargós, főleg a Dunaharaszti felé menő mellékút elején az 5-ös útról lefordulva.

Utána sima út volt, szerencsére nem fogtam ki egy teherautó sort sem az 51-es elkerülőn.

Hazafelé viszont a már korábban kitapasztalt úton jöttem, azaz Dunavarsánynál fel az 51-esre, majd Alsónémedi, innen meg a Gyál felé vezető úton, ami szépen "egyenesen" belemegy az M0K-ba, és ezen hajtva, majd a 4-esen 43 perc alatt itthon is voltam.

Az M0K-n az Alacskai pihenőnél már szerintem nemsokára meglesz a benzinkút átadása, jó nagy pihenő lett it kialakítva, de kell is, szép nagy forgalom van az M0K-n.

Viszont az M5-ösön az továbbra is döbbenet (mint az M1), azaz végeláthatatlan kamionsor halad az úton.

A nap szabályszegése pedig Üllőn történt, amikor odafelé menet kényelmesen 55-60-as tempóban autózva (aki siet, és nem tetszik, mennyen az elkerülőn), a gyalogos lámpánál (ahol anno egy teherautó fékhiba miatt iskolást gázolt halálra) a türelmetlen Daewoos a lámpa előtt kezdett előzni, és pont a zebra közepén ment el mellettem.

Én valahogy továbbra sem érzem, hogy javult volna a közlekedési morál, max csak annyival, hogy még jobban próbálok odafigyelni arra, hogy legalább nekem ne jöjjenek.