odourizing Creative Commons License 2009.04.16 0 0 4428
Na jó, megint kedvet csináltál a krakkoláshoz, :-) így amit lesz rá energiám neki állok, egy kisebb méretű proto készülék megépítésének. És ha megy a reakció, akkor jöhet a 30-50 literes vagy nagyobb dolog.
"120 liter/nap keves?"
Ez igaz, akár 120 litert is meg lehet krakkolni 1 napa alatt pl. egy 50 literes készülékkel?
Már csak az a kérdés, hogy hol lehet beszerezni azt a hőmérséklet érzékelőt, visszacsapó szelepet?
Tulajdonképpen akkor összefoglalva úgy néz ki ez a dolog, hogy fogok egy üstöt, feltöltöm rozsdás szöggel 2/3-ig, csatlakoztatok rá 1 kivezető csövet, amin keresztül lepárolom az anyagot, azaz átvezetem egy víztartályon. Annak a tartálynak is csinálok egy kivezetést, amibe a gáz lecsapódik és folyékony lesz, hogy a le nem csapódott, fölös gázt kivezessem a rendzserből. (Egyébként azt a felesleges gázt feltétlenül szükséges elégetni? Nem elég ha csak kieresztem a szabadba?) Emellett csinálok egy bemenő csövet, amin beeresztem pl. a használt motorolajat, a már 400 °C körüli hőmérsékletre melegített rozsdás szögekre. Szóval valahogy így néz ki a dolog?
Egy korábbi hozzászólásodban még CO2 meg N tartályokról is beszéltél. Azt írtad, hogy fel kell tölteni a reakcióteret CO2-al val N-el a levegő helyett, hogy ne robbanjon be a szerkezet. Na ezt a lépést mindenképp szeretném kihagyni, mert ilyen tartályok nem állnak rendelkezésemre és nem is világos, hogy ezt miért kellene csinálni, hiszen a pl. a nitrogén eléggé robbanékony gáz pl. a levegőhöz képest. Meghát azt ugye tudjuk, hogy a levegő 78%-a N. :-) Szóval ez teljesen érthetetlen számomra és remélem, hogy ez a gázos dolog nem feltétlenül szükséges.
Meg az sem tiszta, hogy minek kell a ráhegesztett betonacél a tartályra és, hogy miért nem elég alulról fűteni a rendszert, hiszen a fémek jő hővezetők.
A robbanásvszélyről még annyit, hogy ha jól tudom, akkor a dízel motorban is 400 °C-ra melegszik a levegő és abba porlasztja be a cuccot a polasztócsúcs (de ha nem így van, majd 409 kijavít :-) ), amiely hőmérsékleten a gázolaj már meg is gyullad. Egyébként biztos, hogy a keltkező gázok eltávoznak a rendszerből, mert ha 400 fok van odabenn, könnyen lehet, hogy a gázok/gőzök, berobbannak távozás előtt, vagy nem?
Előzmény: naox (4426)