Stunt62510 Creative Commons License 2009.03.17 0 0 15626

A KTM-nek az AMA és főleg a supercross mindig nagy szívfájdalma. Nagyon szerettek volna betörni az USA piacra, de nem sikerült, hiába árulták nyomott áron a motorokat, nem tudtak jelentősen piaci részesedést (3-4%-ról beszélünk!) nyerni. Idén 20%-kal emelték a motor árakat, így normalizálódik a helyzet (európai és USA árak), ezzel kvázi feladva a részesedés további növelését.

 

Beszélgettem a verseny szakosztályban emberekkel, kérdeztem tőlük, hogy mi az oka a sikertelenségnek pl. a Supecrossban (Travis Preston) és a Supercross Lites-ban (Ryan Spies), azt mondták, hogy a WP futóműnek nem tudnak megfelelő beállításokat találni, a himbarendszer nélküli hátsó nem elég progresszív azokhoz a pályákhoz és hollandiában, európában nehéz modellezni, sem versenyző, sem pálya nincs hozzá.

Ráadásul Kurt Nicoll fiatalokat szerződtetett, akik most tanulnak, tapasztalatokat gyűjtenek, nagy eredményre nem is számítanak.

 

A szerény USA eladások nem teszik lehetővé igazi profi versenyző leszerződtetését, ott nagyon nagy pénzek vannak.

Ráadásul ha megnézzük a modellek szerinti felbontást, az összes eladott modellnek több, mint 50 %-a enduro (EXC) és krossz 10 % alatt van, erre nem adnak nagy támogatást, itthon is ez a nagy probléma.

 

Amikor lobbizok a gyárnál sporttámogatásért (pálya-támogatás, versenyző-támogatás, stb.) az első kérdés, hogy mennyi sx modellt ad el a magyar hálózat évente? 25? hehehehe.... 

Előzmény: Törölt nick (15617)