laca5 Creative Commons License 2009.02.20 0 0 9271
Igen, ez a szabályozó.
A szűrő: a fórumon fent van a jTD 110 motorról egy gyári dokumentáció, abban megtalálod lerajzolva a nyomásszabályozót. Metszet is van, meg fogod érteni hogyan is működik.
De itt is megtalálod, így néz ki:
http://www.meat-doria.com/en/product_meat/9038

A képen a kis előre nyúló "nyúlvány" legvégén látszik az a kis fényes rész, előtte van két kis gumikarika, tömítés gyanánt.

Az a kis fényes, hengeres rész (ami ugyan a képen nem hengernek látszik de a valóságban hengeres) gyakorlatilag egy perforált fémhenger. Nevezhetjük szűrőnek.

A funkciója nem teljesen világos számomra, mert a szűrést a gázolajszűrő végzi, a nafta további szűrés nélkül bemegy a szivattyúba. A gázolaj további útja nem látszik tisztán a szivattyún belül, de egyszercsak felbukkan a nagynyomású kimenetén (300-1xxxbar tartományban) a maradék gázolaj pedig visszajön az alacsonynyomású kimenetén a gyűjtőbe.
Ez a szelep belül egy belső megkerülő furatban matat valamit, úgy, hogy a nyúlványon belül van egy hosszanti furat, a furatban egy tűszelep amit az elektromágnes mozgat.
Ezen a hosszanti furaton és szelepen keresztül megy a tényleges szabályozás.
A vastag bumszlis henger csak az elektromágnes tekercs háza és ott lehet az alaprúgó is.

Szóval a nyúlvány végén, ezen a hengeres kis "szűrőn" keresztül befolyik a gázolaj a belső hosszanti furatba, ott találkozik a tűszeleppel, majd az a mennyiség, ami keresztül jutott rajta, kifolyik a nyúlvány tövénél 4 nagyobb furaton át, amin keresztül a szivattyún belül egy másik járatba jut a gázolaj.

LEHET, hogy a szivattyú elviseli azt a kis szennyeződést, ami esetleg a 6 mikronos szűrőn átjut, de a tűszelep nem. Erre tudok gondolni, bár a 6 mikron alatti koszt meg hogyan fogja meg egy fémszita? Azt hangsúlyozom, hogy olyan apró lyukakat képzelj el, hogy inkább csak érzékelni lehet hogy az nem tömör fém.
Előzmény: babarucu (9264)