schwantz Creative Commons License 2009.01.21 0 0 111
Javaslom mindenki olvassa el az én esetemet, (az avval kapcsolatos, mind a mai napig abszolút kezeletlen panaszomat) mielőtt az AXA-val kezdene:

"Tisztelt AXA Bank Zrt. !


Alulírott XXXXX XXXXX a mai napon az alább leírt sérelmem miatt panasszal élek:

2008 Decemberének első napjaiban a xxxxxxx Hungária Zrt.-nek dolgozó kedves barátom ajánlására és közreműködésével számlanyitás mellett döntöttem az AXA-nál a xxxxx-n keresztül. Jó néhány papírt kitöltöttünk, befizettem postai csekken a 6.800.- ft-os számlanyitási illetéket és lemásoltuk a személyi igazolványomat is, melyeket személyesen juttatott el önöknek a xxxxxx munkatársa. Mindössze 2 nappal ezt követően már levelet is kaptam cégüktől, melyben hiányolták a szerződéskötési dokumentumban megjelölt rendelkező személyi igazolványának aláírt másolatát és a saját személyim 2 tanú aláírásával hitelesített másolatát is. Ezen levelük kézhezvételét követő napon beszereztem a kért dokumentumokat, melyeket a XXXXX-s kolléga saját kontóján, haladéktalanul, ajánlott levélben továbbított önökhöz. Ezután hozzávetőleg 2 hét telt el eseménytelenül, semmi jelzést nem kaptam a számlám megnyitásával kapcsolatban. Ezért December 22.-én felhívtam a központi információs számukat, ahol kolléganőjük közölte, hogy az ügyem nem haladt semmit, mivel állításuk szerint még mindég nem kapták meg a 2 hete ajánlva feladott hiánypótlásomat. Nehezen hittem el ezt, mivel a kolléga aki az ajánlott levelet küldte már több ilyen ügyletnél közreműködött, tehát pontosan tudnia kell az AXA postai címét, a felém küldött levelük pedig 1 nap alatt hibátlanul jutott el hozzám. A XIII.-ból a XI. kerületbe működik a posta, vissza azonban nem ?? Ezt furcsáltam, de nem tétováztam tovább mivel a számlanyitás számomra kifejezetten sürgőssé vált. A telefonos ügyfélszolgálaton közreműködő hölgy azt javasolta, hogyha ennyire sürgős a dolog, akkor még aznap fáradjak be a XIII. Váci úti központjukba ahol a 18,00-ig nyitva tartó ügyfélszolgálaton személyesen meg lehet nyitni a számlát, ha magammal tudom hozni a rendelkező hitelesített igazolványmásolatát, illetve lemondok a rendelkezésről. Én az utóbbit választva 16,00-után pár perc-el érkeztem a fiókba és a gépi ügyfélirányító rendszerből sorszámot kértem.
Dacára annak, hogy mindössze 2-en voltak előttem, a fiók egyébként teljesen üres volt, mégis majd’ 40-percet kellett várjak, ugyanis számlanyitással egyetlen kolléga volt csak hajlandó foglalkozni a
hozzávetőleg 6 helyszínen dolgozó közül amelybe nem számoltam bele a hostess funkciót ellátó hölgyet. Az is meglepett egy kicsit, hogy ennyit kell várni egy szinte kongó ügyfélszolgálaton, miközben a cégnek még hostess-re is tellik, ahelyett, hogy a fő funkciókra embereket alkalmaznának.

Amikor az egyetlen számlanyitással foglalkozó hölgyhöz kerültem, rögtön átadtam neki az összes létező dokumentumot ami az ügyletben a birtokomba jutott a személyigazolványommal és a lakcímkártyámmal együtt, jelezve, hogy a rendelkezés lehetőségéről lemondok, mivel a rendelkező hitelesített személyi igazolvány másolatát nem tudtam beszerezni.
A hölgy megkérdezte, hogy kivárom-e személyesen a számlanyitást, amit én kifejezetten megerősítettem, tekintve, hogy eddigi tapasztalataim szerint ez a procedúra 10-15 percig szokott tartani egy normálisan működő bankfiókban, itt pedig „távirányítással” ez már 3 hete nem megy.
A hölgy egy másik engedélyével elment egy emeleti osztályra, ahonnan csalódott arccal visszatérve azt mondta, hogy sajnos már nincs ott még valaki aki kellene a számlanyitáshoz. Én ezt 3 hét szenvedés után, személyes megjelenésre, 2 órával a hivatalos nyitvatartási idő előtt kapott sorszám birtokában nem tudtam elfogadni és kifejezetten követelni kezdtem, hogy vagy nyissák meg a számlát ahogy kértem és amit 3 hétre előre ki is fizettem, vagy hívjanak valamilyen előljárót akivel beszélhetek. Erre egyre modortalanabbul oktatni kezdtek immáron hárman, akik közül egy középkorú hölgy majdhogynem kiabálva magát az ügyintéző főnökének állította. Ekkor én magyarázatot kértem, hogy miért nincs ügyfélkezelésük még személyesen sem, egy 3 hete húzódó olyan ügyben ami normálisan működő banknál 10 percig tart. Meglehetősen leteremtett, mire én kifejezetten kértem, majd követeltem, hogy akkor szolgáltassák vissza a 6.800.ft-omat, amit jogosulatlanul csaltak ki tőlem 3 héttel ezelőtt és amelyért cserébe nem hajlandóak megnyitni a számlát, felmutatva a csekk befizetését igazoló eredeti részét.
Erre kifejezetten nem voltak hajlandóak, inkább tovább sértegettek és felszólítottak, hogy ha panaszom van az „ügyintézésük” ellen, akkor menjek át a panaszirodába. Természetesen én nem kívántam evvel vesződni, mert nem panaszra volt szükségem, hanem számlanyitásra vagy annak megtagadása esetén bocsánatkérésre és a 3-hete ily módon jogosulatlanul felvett számlanyitási díj visszaszolgáltatására.
Mivel ez nem történt meg, viszont immáron hárman sértegettek tovább nyilvánosan, némi kiabálást és szócsatát követően összetéptem minden papírt amit adtak és elhajítottam az irodában, majd távoztam, miután nem volt további értelme a tartózkodásomnak és nem is éreztem magam bankfiókban a történtek figyelembe vételével.
Kifelé menet még azt is meg kellett hallgatnom, meglehetősen gúnyos hangnemben, hogy még ha kész is lenne a számlanyitásom, azt úgyis csak 3 nap múlva használhatnám.

Ez már tökéletesen elég volt, hogy teljes mértékben megszűnjön a bizalmam cégük iránt, mégsem utasítottam el a másnap már kora reggel, jóval udvariasabban telefonon hívó kolléganőjüket, aki közölte, hogy már meg is nyitották a számlámat, és be is diktálná a számlaszámot telefonon.
Számlaszámot, amire a meglévő összes vagyonomat és innentől fogva a teljese havi keresetemet átutalni kívántam egy ismeretlen embertől telefonon ????
Europában a XXI. században ????
Azt hittem viccel…
Ebbéli aggályomat még a hölgy is akceptálta és faxmásolat küldést javasolt.
Én ezt a lehetőséget már csak technikai okból sem fogadhattam el és – bár ez már semmiképp sem volt racionális - kértem, hogy amennyiben érdekli még az AXA-t, hogy az ügyfele legyek, akkor a meglehetősen méltatlan módon kezelt számlanyitásom igazolását eredeti példányban, futárral juttassák el felém. A hölgy megkérdezte, hogy kinek a költségére képzelem ezt, én pedig megdöbbenésemben azt találtam mondani, hogy „talán annak az állítólagos kolléganőjüknek a költségére, ami miatt 3 hét után, 2 órával a hivatalos nyitvatartásuk vége előtt, személyesen sem sikerült elintézniük velem ezt a teljesen alapvető dolgot”.

A hölgy némi gondolkodás után azt mondta, hogy ezt őneki nincsen joga elbírálni, mindjárt megbeszéli a főnökével és visszahív. Ez reggel 9-kor volt, és egészen 13,00-ig nem csördült meg a telefonom, ami már meg sem lepett.
Az viszont már igen, amikor a 13,00-ás telefonban egy másik hölgy közölte, hogy megnyitották végre a számlámat és hogy el tudják küldeni majd a számát postai úton…

Tehát pontosan ugyanazt mondta el, mint a kolléganője 4 órával ezelőtt…

Én ezt már kifejezetten piszlicsáré, kisstílű, filléres viselkedésnek éreztem és az addigra már amúgy is teljesen megrendült bizalmam utolsó szikrája is elpárolgott cégük iránt.

A beszélgetés ezért egy rövid oktatás (kivételesen az én részemről) után befejeződött és persze azóta sem kaptam semmilyen hírt a banktól, se a pénzem vissza.


Ez persze már egyáltalán nem lep meg, tekintve, hogy az egész, általam megtapasztalt magatartásuk nem volt összefüggésbe hozható semmilyen nemzetközi pénzintézetével, inkább csak egy szánalmas útszéli lángosos-bódé „ügyfélkezelésével”.

Nem is maradt önökkel szemben más igényem mindezek után, mint a jogosulatlanul felvett számlanyitási díjnak jelen panaszlevelem érkeztetésétől számított 8 munkanapon belüli visszautalása a XXXXXX Bank Zrt.-nél vezetett alábbi számlámra, írásos elnézés-kérésük mellett:

XXXXXXXX-XXXXXXXX-XXXXXXXX

Amennyiben ez nem történne meg, úgy panaszommal az AXA központjához fogok fordulni, illetve a hazai megfelelő médiának küldöm el ezt a tanulságos történetet"