cs1014 Creative Commons License 2008.12.28 0 0 992
kialakul egy megfelelő ár-érték viszony

Ezt elmagyaráznád bővebben? Szerinted merre törtnik előrelépés? Menetdíjcsökkentés várható? Vagy építenek egy külön pályát a réldzsetnek, amihez garantáltan nem nyúl hazai érdekeltségű/finanszírozású cég, és azon pontosan, kényelmesen, gyorsan lehet majd vonatozni?

Én egyikre sem látok esélyt.

csak arra gondolok, hogy a kényelemhez szokott osztrák és német utasnak is megfelelő ez a vonat

Nézd, ez ügyben a német- és osztrák utasokat sem nagyon kérdezik meg. Ők hisztiznek egy darabig, a PV tesz néhány gesztus értékű lépést, aztán mennek azzal, ami van.
A gazdaságosság jegyében adott vonattömegre, vagy hosszra a legnagyobb ülőhely-kapacitást kell elérni. A trend a pénz beszél irány, erre igen jó példa a csalagutas Eurostar, mely szintén egy botrányosan zsúfolt, és kényelmetlen gönc, vagy az ICE1->ICE3 fapadosodás, de számos egyéb példa is arra mutat, hogy a gazdaságosság, a kihasználhatóság mindent visz, a kényelem pedig sokadik szempont lett.

Nagyon egyszerűen fogalmazva az van, hogy eddig a dórémí cibált pár fullos kocsit, és az volt az EC. Most ugyanaz a dórémí ugyanott, ugyanannyival cibál/taszigál pár bordó, még újszagú, de CS üléselrendezésű kocsit, amit a PV drága pénzért réldzset néven promotált, és most várják, hogy tóduljon a nép. Hát izé.

Igazából az egésznek nem látom a helyét. Hova lehet ezt a magyar személyszállítási szolgáltatások közé beilleszteni, mit fed le a réldzset. Az a réteg, aki fizetőképes vevő lenne, nem nyeli le a megbízhatatlan közlekedést, és azt, hogy az EVM utanként ötször leborítja kávéval. A proli meg RJ-zik, hanem a legolcsóbbal megy.

Az egész lényege az, hogy Ausztriában bevezethessék a kötelező helybiztosítást, mert addig ott ilyen, horribile dictu, nem volt!!! Ehhez kellett valamit kitalálni, mert a sógor torkán nem nyomod le, hogy holnaptól ugyanazért, amiért eddig nem fizetett, fizetnie kell. No, ez a valami lett a réldzset.
Előzmény: 424 009 (990)