krisz911 Creative Commons License 2008.12.27 0 0 1275

Üdv mindenkinek.

Véleményetekre lennék kiváncsi.

 

December közepén vásároltam Tatabányán egyik mobiltelefonos boltban egy új Nokia 6500 telcsit, Karácsonyi ajándéknak. Már a vásárláskor is gondjaim voltak a kereskedővel, mert többszöri igérgetés után (4-5) kb 1,5 héttel később hozta a telcsit, addig napokig jártam hozzá, mert mindig másnapra igérte, de nem is ez a lényeg!

 

Karácsonykor az ajándékozott kibontotta a dobozt, beüzemeltük és a telcsi kijelzője pixelhibás volt. Természetesen az első munkanap, azaz ma (szombat) reggel a telefonos boltban kezdtem, gondoltam 3 napon belül szó nélkül csak kicseréli, de nem! Azt mondja, hogy a kijelzőre nem vonatkozik a garancia!

Kérdem, hogy ez jogos? Eleve ez garanciába tartozik, hogy 3 napon belül cserélje? Ráadásul felajánlotta hogy meg tudja javíttatni, de 10.000 Ft! Eleve nem szeretnék egy javított, használt készüléket, amikor 60.000 Ftért ujat vásároltam!

Megteheti ezt a kereskedő, vagy csak le rázott?

Gondolom a fogyasztóvédelem Karácsony tájékán ugrik az ilyenekre, legalábbis nagyon remélem, de mielőtt hozzájuk fordulnék kíváncsi lennék, hogy csak én gondolom ezt rosszul?

 

Azt megértem, ha mondjuk hónapokat használom a telót és utánna vinném vissza hogy rossza kijelzője, hogy biztos történt a telóval valami, de így?

 

Egyenlőre most ott állunk, hogy a teló ott van náluk és nem tudtunk megegyezni, mert én nem fogok +10.000 Ftot kifizetni, hogy 70.000Ftért legyen egy használt telóm!

 

Pontos jogaszabályokat (itt gondolok hogy műszaki cikkeknél hogy szól a 3 napos cseregarancia) hol találok?

 

Segítségeteket előre is köszönöm!