"Ha ETCS van, de nem működik, akkor kell a nemzeti, tehát kell az eredeti "dobozos"."
Ezt most nem értem. Ha van a járművön ETCS, de nem működik, akkor van visszaesési szint az ETCS-ben és mész saját felelősségre.
(MÁV viszonylatban, ha jól tudom 80-nal (?), ugyanúgy, mint EVM nélkül.)
"Ha ETCS van és működik, akkor miért lenne aktív a nemzeti?"
Kiegészítő információnak. Tudtommal a MÁV kérte. Pl.: a téköz Megállj! jelzés észlelésére. Meg azért, hogy ETCS nélküli pályán is közlekedhess olyan járművel, amiben egyébként csak ETCS van + nemzeti STM kártya.
"Másrészt a railjet gépekben (még) nincs ETCS"
Érdekes az osztrák is... Nyomják az ETCS témát pályaoldalon, a járműbe meg nem tesznek? Pedig itt ki tudnák használni a 3-4 vonatbefolyásoló helyett...
Kis szakirodalom:
"Azért, hogy a jelenlegi rendszerek az ETCS-szel együtt tudjanak működni, ki kellett fejleszteni minden rendszerhez egy olyan modult, amely a régi rendszer információit fogadja a bemenetén, és azokat ETCS formátumúvá feldolgozva adja tovább a központi számítógépnek, illetve azon keresztül a többi egységnek."
"Magyarországon például az STM-HU modul a folyamatos pálya-jármű információt (75 Hz-es jelfeladás) vevőtekercsek segítségével veszi, illetve azokat a specifikáció szerint értékeli ki. A vevőtekercsek változatlanul a mai EVM-120 vonatbefolyásoló berendezés elemei. Az STM‑HU modul feladata továbbá az éberségi funkció megvalósítása is."
Forrás: http://www.etcs.hu/?id=stm