ghoezeke mate Creative Commons License 2008.12.01 0 0 9976
Az M3-as déli szakasza miatt annyira koncentrálták Dél-Pest közlekedését, hogy ahhoz már egy csomópont kevésnek bizonyult, így aztán a KöKi után közvetlenül a Határ-út is gigacsomópont. A felszíni közlekedés emiatt botrányos, pedig az emberek saját lakókörnyékükön is szívesen közlekednének.
Tovább tetézi a bajt, hogy a Nagykőrösi utat autópályává építették a Határ útig, és a külső szakaszon egy kb. 5 km-es hosszon semmiféle gépkocsiátjárás nincs, és van 3 gyalogosfelüljáró.
Szubjektíve nekem: régen voltak a 31-es és 50-es villamosok, amelyek közvetlenül elvittek a Körútra, rossz esetben 30 perc alatt. Most nekem egy busszal el kell mennem (várakozás nélkül 25 perc) valamelyik csp-be, hogy felszálhassak a M3-ra. Innen újabb negyed óra a Ferenc-Körút.
(Valami átszállásos lehetőség most is van elérni a Körútat, de a 20 perces követési idő és az átszállás miatt ez akár 50 perc is lehet.)

Az M3-as egyetlen esetben jelent előnyt, ha Újpestre akarok menni. Ez viszont ritka. Az esetek 95%-ában hátrányomra van az M3.

Összefoglalva: Dél-Pestnél rosszabb közlekedési koncepciót akarva sem lehet kitaláni, metróstól.
Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (9950)