Ali Ttaik-al-Rep Creative Commons License 2008.11.25 0 0 9645
"A metró tömegeket képes szállítani, miközben ezzel a felszíni tömegközlekedést csillapítja. Ne felejtsd el a "ráhordó" szerepet."

Nem, nem felejtem el, mit tanítottak nekem erről a hetvenes években. De nálam azóta cserélődtek a naptárak és egy kicsit hozzátanultam máshonnan is.

"Az átmenő forgalom alatt valószínűleg te autósokat értesz,"

Pontosan, ugyanis ők áramlanak 2x2 sávban pl. a kőkanálisban _is_ és őket a legnehezebb környezetkímélő technológiára átállítani.

"akik utolsó szempont ebben a történetben, mivel nem nekik készül a metró ;-)"

Ez azért nagyobbfajta koporsószög az "élhető várost teremt a metró" dumának. Tehát nem az agglomerációnak, nem az autósoknak. Olvad ez rendesen.

"Őket sávszűkítésekkel, dugódíjakkal kényszerítheted BKV-ra, vagy kerülő utakra."

Ehhez tehát nem kell metró.

"A másik árdrágító szempont tudtommal a 100%-os akadálymentesítés"

A kettes metró felújítása után sem lett számonkérve senkin a megígért akadálymentesítés.

"kőzet-talajviszonyok, felszíni rendezés és fúrópajzs csináltatása."

S ha mindezt előre tudom, márpedig csak nem érte meglepetésként a metró tervezőit sem, akkor egyetlen esetben választhatom az olcsóbb megoldással szemben: ha az olcsóbb megvalósíthatatlan, vagy hosszú távon a fenntartása költségesebb.

/a/