Ali Ttaik-al-Rep Creative Commons License 2008.11.24 0 0 9566
"Csökkenteni kell a sávokat, bevezetni a dugódíjat, stb."

Úgy ám! Csakhogy, ha csökkentem a sávok számát mondjuk a Rákóczin (a mai 2x(2+1)-ről 2x(1+1)-re, ahol az egyik sáv továbbra is a tömegközlekedésé), akkor ugye azt várom el, hogy a forgalom csökkenjen -- hiszen mi másért b.zerálnám át a füstös kőkanálist?

Na de! Ha csökken a forgalom a felszínen, akkor a tömegközlekedés zavartatása is csökken! Magyarul megbízhatóbban, s talán kicsit gyorsabban is el lehet jutni busszal a Rákóczin át Újpalotára, vagy a Tétényi útra. (Ha akarok még a zöldeknek jót tenni, akkor környezetkímélő motort rakatok a buszokba, vagy csápot rájuk, vagy még sínt is alájuk és villamos. Egyik se kerül annyiba, mint egy metró.)

Tehát továbbra is hiányzik az az bizonyosság, hogy ez metró nélkül nem megy.

/a/