1. Közutak... Több közút van Pesten, amit azonnali hatállyal fel kell újítani, többsávosítani, rendes buszsávokat rajtuk kiépíteni. Legbanálisabb példa a Thököly út vagy a Nagy Lajos király útja.
2. Villamoshálózat: tegnapra kellett volna a villamoshálózatot rendes hálózattá alakítani. Legfontosabb teendők: 1-es villamos minimum Fehérvári útig hosszabbítása, 3-as minimum Csepelig történő meghosszabbítása, 17-19 összekötés, 14-47 összekötés, esetleg 28-56 összekötés. Ezenkívül kialakításra szorulna a 14-esnél a Kápmegyeri tramtrain is, illetve a Vaspálya utcán új vonal, és egy déli átmérős villamosvonal megépítése.
3. Új hidak: Aquincum, Albertfalva... ezen felül a Munkáskörút megépítése.
4. VASÚTHÁLÓZAT!!! Be kell szervezni a közösségi életbe, nem pedig elzárt izéként kell kezelni. Új vasútállomások: Közvágóhíd, Rákosrendező, BNV, akár Dózsa György út, akár Villányi út, akár Mexikói út, rendes ráhordó járatok kiszervezése, Imcs-k kialakítása. Ráckevei HÉV vasútba szervezése, hosszabb távon alagút a Nyugati és Kelenföld között.
5. Nagy rágyaloglást igénylő IMCS-k sürgős rendezése: Keleti pályaudvar, Örs vezér tere, Mexikói út, Közvágóhíd, Kelenföld (itt új IMCs kialakítása)
6. 3-as metró meghosszabbítása minimum Rákospalota-Újpestig. Kápmegyerig nem fog menni, mivel nincs forgalom, sajnos.
7. 2-es metró meghosszabbítása Rákosfalváig, ott közös peronon találkozna a vasúttal. Gödöllői HÉV vasútba szervezése (sajnos itt nincs tökéletes megoldás, ebben bizonytalan vagyok). M2A Liget térre sem ártana.
8. Hosszabb távon elkerülhetetlen a 4-es metró. Ez csak a fentiek után kellene, és csak akkor, ha az AliGut nem jelentene elégséges megoldást Újbuda közlekedési trombózisára. Mindenképp más nyomvonal kellene (kellett volna), több kéregvezetéssel a budai szakaszon.
9. Nagyjából ezután jön az 5-ös metró, miután kiváló gazdasági helyzetünkben felhúztuk Csepel szigetcsúcsára az új Manhattant. Ekkoris a dunaparti vezetés a preferáltabb.
------
Mivel megépül jelenlegi formájában a panamametró, ezért az életben csak az első 4 pont (-AliGut) számít elkerülhetetlen problémának, amit a gazdasági helyzet enged.