Nem hirtelen, egyszerre küldöm be a naftát :-). Nem szeretném szétrobbantani a blokkot, kiszámoltam, mekkora erők ébrednek. Csepel dugattyúnál kb. 400 tonnának megfelelő erő, ugyanekkora emeli le a hengerfejet is.
A kis olajinjektor 400MPa (huhh, ijesztő adat - 4000bar!) nyomást tud. Legutóbb egy 200cm3-es Honda motort indítottam meg vele, 70 bar körül megmozdult, pedig jobban be volt állva. (Nyitott gyertyanyílással állt kb. 5 évet a szabadban.)
Az olaj a henger palástját is feszíti. Ha egy ponton megreped egy picit is a rozsda, a petróleum már szalad is be a két felület közé és szétpattintja.
(A dolog pikantériája, hogy jópár csapágyat, kapumozgató mechanikát, sorompót stb. már szétszedtem és összeraktam vele, eszembe nem jutott, hogy erre is jó.)