"Mitől korszerűbb, vagy jobb a talpas futómű? Mert nem lehet vele repülőgépszerű felszállás csinálni, pl. magashegyi körülmények, vagy híg, meleg levegőben? Miért van az UH-60 és az AH-64-en kerekes futómű?"
Kivételek persze vannak, de a _legtöbb_ orosz helikopter gumikerekes, míg a legtöbb amerikai helikopter leszállótalpas. Ez tény. Ahogy az is, hogy mély hóban, mély sárban, mély homokban, stb, egyszóval rossz terepen a gumikerekes futómű hátrányban van...
"...egy haditengerészeti helikopter harcértékét (is) ma már a fegyverrendszere határozza meg, az pedig ma már elektronika, abban pedig, szerintem a nyugatiak előnyben vannak."
És én nem ugyanezt írtam? Ma már te vagy a második Fefe952 után, aki úgy vitatkozik velem, hogy közben helyesel... :-))
Üdv: