M.Zoli Creative Commons License 2008.09.16 0 0 33574

Udv.

 

Nagyon jo a CATIA-s tervezes ( dolgoztam vele, mostansag massal ). Bar szimulaciokat nem csinaltam rajta. Oriasi segitseg is. Csak eppen a terepen vegrehajtott teszteket nem helyettesiti. A terep nagyon osszetett tud lenni, es a viszonyok nagyon gyorsan tudnak valtozni. Ha ezt neked sikerul lemodellezned, akkor gratulalok. En nem tudnam. De ez valszeg csak az en tudatlansagomnak koszonheto. Hetfon jottem le traktorral, faval megrakott potkocsival, egy kissebb dombrol, erdobol, szakado esoben. Egyes reszeken meglehetosen komoly dolesszogekkel 2 iranyba. Sikeresen leertem, nem is borultam ki, minden ok. Otthon vettem eszre, hogy durrdefektem van. Valszeg az tortent, hogy az egyik vaganybol atcsuszott a potkocsi egy masikba a kerekkulso vazszerkezete egyszeruen szanaszet szakadott az utestol, amikor a kb. 7-8 tonna megakadt a masodik vaganyban egy szep csuszas utan. Aztan mire hazaertem mar kozuton, dolgozott meg egy csoppet, aztan otthon durrant csak el, szerencsemre, mindenesetre ugy, hogy a belso is kilogott.

 

Ezzel a kis sztorival arra akarok utalni, hogy terepen a valosagban olyan esemenyek is elofordulhatnak, ami a szimulaciot vegzo szakembernek ( aki esetleg annyit vezet, amennyi szukseges a lakasatol az irodajahoz, es a hipermarkethez, mindezt egy 1 literes kiskocsival ), vegkepp nem jutna eszebe. Sorolhatnam a sztorikat, hogyan tortem le kereket egy rossz dontessel, stb., de ez mellekes. Szemely szerint geppel meg nem borultam, nekem ennyi a fontos.

 

Eleg gyakran szembesulok azzal, hogy a gyakorlat mas, mint az elmelet. Es nagyon sokszor banalis okok miatt. Amikre nem gondol az ember. Szoval tesztelni a gyakorlatban kell.

 

Udv.

 

U.I. nem vagyok tulsagosan meghatva az amerikai tuning csodaktol. MRAP teren del afrikaban mar akkor alkottak, amikor az USA-ban meg azt sem tudtak mi az. Ami rendes teherkocsit gyartanak, az az amit licenszben gyartanak a TATRA-tol. ( ATC ) neven. GYakorlatilag jarmuvek teren egy igazi dobasuk volt talan. Willis Jeep, ja, meg a Studebaker. Nagyapam komalta nagyon.