Nézzük mi volt a németeknél 2004-ben. Nem tudom változtak-e a dologok azóta.
Az tény, hogy a kőolajkitermelési csúcsot már elértük, és e-miatt drágulnak a kőolaj alapú üzemanyagok.
Németországban legálisan lehet növényi olajat tankolni , ennek az a feltétele, hogy a motort át kell alakaítani növényolaj üzemre. A közúti forgalomban való részvétel engedélyezésének szabályai a németeknél: (StVZO) úgy rendelkezik:
Egy dízelmotoros jármű forgalmi engedélye nem veszíti érvényét, ha a járművet gázolaj helyett növényolajjal, vagy biodízellel üzemeltetik, feltéve, hogy a jármű egyetlen olyan része sem kerül megváltoztatásra, melynek előírt tulajdonságokkal kell rendelkeznie (StVZO 19§).
A kéttartályos rendszer esetén a németeknél az átalakítást elegendő bejegyeztetni egy hivatalos felügyeleti szervnél Pl: TÜV, Dekra, stb... és ez semmi nehézséggel nem jár. A beszerelt második üzemanyagtartályra a gyártónak un. részegység jóváhagyással kell rendelkeznie, ami igazolja a részegység használhatóságát. A felügyeleti szerv ellenőrzi és jóváhagyja az beépítés előírásnak megfelelő elvégzését. A jármű maximális terhelhetősége a beépített póttartály tömegével csökken. És ezt a jármű papírjaiba is bevezetik. stb....
Forrás:
Franz Eder: A növényolaj mint hajtóanyag. 2005.
Németországban a növényolaj és a biodízel 2002-óta jövedéki adó mentes, 2009. év végéig az is marad.
Több német motorgyártó cég gyárt növényi oljjal működő dízelmotort. A vasutaknál, hajómotorok esetében, valamint mezőgazdasági gépeknél előszeretettel alkalmazzák a megoldást. Környezetvédelmi szempontból a hajóknál előnyösebb a biodízelnél a növényi olaj. A nyersolajjal is szépen járó hajómotorok probléma mentesen elégetik a növényi olajat. Baleset esetén a természetes vizekbe került növényi olaj jóval kisebb környezeti károkat okoz a dízelolajnál, biodízelnél, vagy a pakuránál. Gyakorlatilag, vízbe kerülve pár hét leforgása alatt lebomlik a növ. olaj.