Sufni_737 Creative Commons License 2008.06.16 0 0 1146
Szervusztok!

hááát,megmondom őszintén feltúrtam az összes cdmet,de a világ minden kincséért sem került elő az amin a fotóm van.Vannak itt a neten grafikák,meg mindenféle amúgy érdekes műsor a TVből,de ha komolyan akarunk ilyesmikről beszélgetni,ezeket ne tekintsük információ forrásnak,uraim...

A kép: egy bulletines rudder PCUt akartam feltenni,nem nyert.

Minden 737esen(igen,NG IS!!!) amelyiken a korábbi típusú munkahenger van,cserélteti új aktuátorra.Ezek ún.- dual input PCU-k,egy mozgó tengelyről levesszük a mozgásjelet,beengedjük a két hidraulikát(dual input),mozog(az egyik input rúd beszorulása illetve akármilyen gáz,pölö törés esetére is felkészült,az egyik hibája nem befolyásolja amásik működését,csak nem lesz rajta a 2 hidraulika ereje).Egyszerű.A gondot meg má nagyon is ismerjük.megoldás:
Klasszik: cseréli az aktuátort,a torque tube-ot,mely utóbbi adja avezérlő jelet.Továbbá berakat egy pressure reducert,mely meg ne kérdezd milyen magasság felett ELEVE nem enged 1000 vagy 1500 PSI nél többet a rudder felé, a 3000 helyett.Ezzel biztosított,egyszerűen nincs elég ereje a hidraulikának a ruddert nagyon kitéríteni(de a munkahenger is ki van javítva,egyébként újonnan szinte szép).
NG: ugyanez,csak ott a kis buksija leveszi a mnka henger A és B hidraulika által használt terekből a nyomásjelet,és a ForceFightMonitor renszer ezt figyelgeti.
Szintén meg ne kérdezd milyen nyomáskülönbségnél (az aktuátor tereiben) úgy értelmezi hogy a sokat tárgyalt szitu állna fenn,és tablójelzést ad a cocpitban.
Eddig volt a műszaki oldala,hogy a pilótásomnak erre milyen procedúra szerint kell eljárnia,ezt tőle kell krdezni.
Mégegy: a kisvason (klasszik + NG) nincs backup meg ilyesmi rendszer,de erről már itt többen írtak.A,B és standby(ugyanúgy szivattyúval,kis tartállyal).Plusz PTU,de az eg picit más,az már nem egy önálló rendszer,csak egy tartalék funkció.

67es: 3 hidraulika rendszer,3 munkahenger.Csűrő,rudder,elevator.hároimszorozva gazdagon.67es még annyira nem tiszta,nem akarok badarságot írni róla.

Csak kéne az a fotó...

Róbert