BFeri53 Creative Commons License 2008.04.23 0 0 2779

Pár szót azért hadd szóljak a hülyeségről.

Ezt írtam én:DD:61mm, diasztolés átmérő normál érték <55, ez sok!?

Laikusként szerintem az ultrahangból, meg a vérnyomás elég magas diasztolés értékéből az látszik, hogy nem tud ellazulni a szív. De lehet,hogy az aorta sem tud ellazulni, nem fogadja be a vért.

Erre írtad te:ez a hülyeség

Miért mondod, hogy hülyeség? Olvastál az "Irányított kompressziós kamráról", az aorta és a fő artériák tónusának szabályozási mechanizmusáról? A tudomány nem áll meg egy tankönynél.

Ami pedig a megvastagodott kamrát illeti, egy vaskos izom nem tud megfelelően relaxálódni.

Ami az aorta ellazulását (relaxációját) illeti, vannak olyan biofizikusok, akik szerint a magas diasztolés vérnyomás oka éppen az, hogy az aorta nem tud időben ellazulni.

Szóval ne használjunk ilyen durva szavakat! Én egy laikus mérnök vagyok, de szeretek gondolkodni, értelmezni.

 

Azt írtam, hogy az aorta egy puffertár. A puffer szó ütközőt, lökhárítót jelent magyarul. Ez a valóság. Ez egy nyomásszabályozó rendszer része. A szív és az artériák közti ütköző, lesimítja kissé a kamra lökéshullámát. Ezért tágul. Ezért elasztikus. Miről vitatkozunk?

Olvastam Dr. X-nél "... a szívből kijutó pulzustérfogatot az artériás rendszer a nagyartériák kitágulása miatt azonnal felveszi, annak egy részét a szisztole idejére tárolja, majd a diasztole ideje alatt továbbítja, ily módon biztosítva a szervek, szövetek folyamatos perfúzióját, ..."

 

Azt írod:

A sokk is épp azért tud életveszélyes lenni, mert megnyílnak az apró kapillárisok, a keringő vér nagy része itt pufferálódik és nem marad elegendő vér a nagy erekben a keringés működtetésére. Erre mondják, hogy összeomlik a keringés.