Hamburger2 Creative Commons License 2008.02.25 0 0 27266

Szervusz Gyula!

 

Én magam nagyon csalódott voltam, amikor 1. év felénél a karácsonyi szünet kezdetének hajnalán egy főiskolasorakozó alkalmával közölték velünk, hogy márpedig mi mérnökök leszünk (korábban pedagógiai diplomát adott a gl.szak!) és 4 helyett csak 3 évig fog tartani az oktatásunk. Az is tény, hogy a többség iszonyatosan rossz átlaggal került felvételre. Engem mindenki hülyének nézett - talán nem véletlenül - hogy 120 ponttal és egy bölcsész felvételivel katonai főiskolá választottam. Viszont a 36 fős osztályból csak a fele végzett a poltisztek minden erőfeszítése ellenére is! A végzett csapat államvizsgaeredményei már közel sem voltak olyan rosszak, mint a felvételi eredmények! Az átlagunk erősen közelített a 4-hez.

 

Szerintem ezek a tények bizonyítják azt, hogy a sommás megjegyzésed túlzás. Nem az akkori hallgatók tehettek arról, hogy a tiszthiányt ilyen módon akarták pótolni. Szerencsére nem minden tanár - főként a civilek - adta be a derekát és keményen megfingattak minket  matekból, fizikából, gépelemekből, mechanikából, PG-ből, hogy csak a legrettegettebb tantárgyakat említsem.

 

Érdekes módon később nem bizonyultunk kisebb teljesítményűeknek sem mi, sem a minket követők, mint azok akik 4 évest végeztek. A legrosszabbul azok jártak, akik az előttünk lévő évfolyamban, már mint másodéves hallgatók kellett, hogy átálljanak a 3 éves képzésre. A mi tanrendünket még sikerült áttervezni az új rendszernek megfelelően, ők viszont nagyon vegyes képzést kaptak.

 

Maradjunk abban, hogy a statisztikáid sem jogosítanak arra, hogy általánosíts velük - velünk szemben! Minden évfolyamban voltak jók és rosszak! Még 1966-ban is! :)

 

Üdv: Hamburger

Előzmény: kovacsgyula44 (27264)