vöri_ae Creative Commons License 2008.02.07 0 0 300211
Nem rég tértem vissza Hárosról. Egy tartályvonat 1 kocsija siklott, de az becsülettel. Egy félig ittas szemtanú elmondása alapján jó hangos volt a manőver. A vonat kitérőbe járt valamelyik külsőbb vágányra, a siklás maga nem akadályozta az ablakos vonatok közlekedését, egy darabig voltak is személyvonatok. Aztán amikor elkezdték a felsővezetéket is matatni, akkor már semmiféle vonat se ki, se be.
Mikor kiértem, rengeteg tűzoltó és egyéb kárelhárító már javában bolyongott. Egy Bobó és egy FVJ is jelen volt a számos tűzoltókocsi mellett. A siklott tartályból át kell(ett) fejteni a rakományt egy másik tartálykocsiba, amit a 314-es Szergej hozott (DuFi tartalék). Mivel igen vékony a cső, amin a manna átkerül, még 1-1.5 órával ezelőtt is (!) ment az átfejtés. Közben a 265-ös Szergej is megérkezett a darus szerelvénnyel, majd beparkolt egy még külsőbb vágányra. Egy munkás szerint csak 6-7 körül kerül sor a daruzásra, addig tartanak az előkészületek (az útban levő drótok arrébtevése, átfejtés).
Pár fotó:
1. 10:33 - Ilyen a kilátás a váróból
2. 10:44 - Egy személyvonatnak ad szabad jelzést a bakter
3. 10:52 - Egy újabb ablakos
4. Az izgalmas dolgok a másik oldalon történnek nemsokára (11:01)
5. 11:17 - Előkerültek azok a bigyók (ti. attól hogy megnéztem, még nem értek hozzá :) ). Közben a tehervonat nagy részét elviszi a Bobó egy másik vágányra, a többi kocsit direkt hagyták ott
6. 11:31 - megérkezik a 314-es Szergej az 1 db tartállyal, amit a siklott mellé tesz. Aztán gyorsan el is húzott
7. 11:49 - megérkezik a daruszerelvény
8. 12:59 - sokminden nem történt, egy kép a 265-ről
9. 13:40 - átfejtődés továbbra is...
Mikor olyan fél3 körül eljöttem, n+1. vágányon a tehervonat többi része, 2-on az FVJ, 3-on a szóló tartály, 4-en a siklott vonat, 5-en egy másik terhes, 6-on a daru. Tehát szabad (és használható) vágány nem nagyon volt az állomáson.
Később még kinézek, csak már éhes voltam és fáztam :)

Előzmény: HLP (300117)