monor-21 Creative Commons License 2008.01.12 0 0 15412
 

Tehát Szolnok az első.

Nézzük tovább: Miskolc, Győr, Szombathely, Debrecen a tippem a következő 4-nek! És ca. ebben a sorrenben! De vajon tényleg így van-e? Túl sokat talán nem tévedek.

 

Más kérdés, hogy kétféle mérce lehetséges!

1. összzutasszám vasúton

2. részesedési arány

 

Ha ez a tipp az arányra vonatkozik, akkor kérném az összutasra vonatkozó vasúti számokat is!

 

 

 

Rosszul emlékeztem.

Nem Szolnok az első, Szolnok a második.

 

Tessék =

A vizsgált, nyolc vidéki nagyváros elővárosi közlekedésében a vasút szerepvállalásának mértéke :

 

1./ Szombathely…………..= 16 %..............= 14.600 utas/nap

2./ Szolnok……………….= 14,5%..............= 8100 utas/nap

3./ Debrecen………………= 8,9% .............= 7000 utas/nap

4./ Miskolc……………......= 8,5%..............=7900 utas/nap

5./ Székesfehérvár ……..….= 7,1%.............= 3370 utas/nap 

6./ Győr……………..…….= 5,5%............= 3460 utas/nap

7./ Pécs………………..….= 4,4%.............= 4800 utas/nap

8./ Szeged…………….…..= 2,01%...........= 2300 utas/nap.

 

A számok nagyjából pontosak, 2005 évben mértek.

a nagyjából azt jelenti, hogy plusz-mínusz 100-200 fő eltérés lehet.

 

Az adatokat a városok Az akkor esedékes állami városfejlesztési forrásokhoz való hozzájutás miatt zámoltatták ki.

 

Szeretném megemlíteni, hogy véleményem szerint több hiba is van a számokban.

Ez csak magánvéleményem.

 

Amíg szegeden vagy Győrben külön számoltatták a vasúton érkező elővárosi és teljes forgalmat, addíg Szombathelynél a vasútállomás teljes munkanapi, két irányú forgalmát adták meg.

 

A városok vezetői az ilyen eltéréseket általában nem kifogásolják, ha állami pénz megszerzéséről van szó.

 

 

 -

Előzmény: v_peti (15404)