alex_86 Creative Commons License 2008.01.08 0 0 15330

szerintem előbb-utóbb mindenhol legalább órás alapütemre lenne szükség....

Jajj, megint ez az optimista hozzáállás :) Sajnos az utasszámok sok helyen egyáltalán  nem erre az irányba mozdulnak.

 

Keleten az általad felsoroltak közül egyedül a 90-esen látnám értelmét a sűrítésnek, ott azért a két órás ütemben vannak olyan lyukak, amelyeket be lehetne tömni és igény is lenne rá.

 

A Vámosgyörk-Gyöngyösön (a délelőtti lyukat leszámítva) nagyjából adott az órás ütem, ez szerintem maximálisan kielégít minden igényt és ahogy az utasszámokat látom, meg is hozta az eredményét.

 

A 92-esen sajnos nem látom realitását a dolognak, helyi forgalomban egyértelműen a busz a nyerő, ráhordással és rugalmasabb csatlakozással a távolsági utasokat

lehetne megtartani illetve idecsábítani, de itt jelenleg inkább csökken az utasszám és szerintem itt az ütemes menetrenddel sem sikerült ezt megállítani. Kísérleti jelleggel néhány csúcsban közlekedő vonatot esetleg fel lehetne gyorsítani Kazincbarcikáig, így a putnoki/ózdi utasoknak csökkenne a menetidő, de ez borítaná a jelenlegi ütemest.

 

A 81-82-esen szerintem reális a jelenlegi (munkanapon órás) ütem, ott is vannak olyan járatok, amelyek eléggé siralmas kihasználtsággal futnak. Ez még a 81-esen nem is annyira szembetűnő (és pazarló), de a 82-esen 20-30 fővel járatni egy 4 kocsis ingát, hát eléggé elgondolkodtató (itt pl. a Hatvanból 9:15-kor induló szolnokira gondolok, azon nyáron megfordultam jópárszor, egyszer sem volt a fent említett utasszámnál több. Hétvégén teljesen felesleges ilyen vonatokat járatni.

Ha már sűrítés, minkanapokon egy órás ütemen felüli mentesítő vonatra lehet, hogy reális igény lenne, a hatvani/jászberényi diákok körében. Szerintem ilyen irányban kellene elindulni, ha sűrítésről beszélünk.

 

De mondjuk vasárnap, az ingázó diákok kedvéért néhány délutáni, alapütemen felüli vonat korlátozását lehetne [B]-re módosítani, szerintem igény is lenne rá. Itt elsősorban a tarjáni vonatokra gondolok...

Előzmény: D55 (15325)