Dínó Creative Commons License 2008.01.04 0 0 24027
"Beállitod, hogy a váltóban (puffer?) 50C viz legyen állandóan"

Amatőr vagyok, nem értem miért jó ez: ha valamelyik körön fűtési igény jelentkezik, akkor a váltóban levő 1-2 liter víz ehhez kevés lesz, a kazánnak mindenképpen be kell kapcsolnia. Ha meg bekapcsol, akkor mindegy, hogy 1-2 literrel többet vagy kevesebbet kell felmelegítenie (fogyasztásban is az, mivel nálad is a kazán melegíti fel a váltóban levő vizet). Mit értek félre?

Én a saját rendszeremet most úgy képzelem el, hogy:
- kondenzációs kazán, előremenője időjárásfüggő szabályzással,
- hidraulikus váltó, utána két kör (egy radiátoros, egy pf), mindkettő saját keringetőszivattyúval,
- a padlófűtéskör hőmérséklete időjárásfüggő szabályzású,
- a radiátoros körnél minden radiátoron termófej, kivéve a leghidegebb szobát, ott a termosztát (valami okosabb Honeywell)

ami a problémám:
- a padlófűtés időjárásfüggő szabályzása. A gyári szettek (pld Imergas ABT, Saunier Duval SD201), elég drágák, de a kazánnal való együttműködés miatt valószínűleg nem tudom megkerülni őket. Viszont ha jól olvastam, akkor ezek nem tudják állandóan keringetni a pf-kört, a kazán szivattyújával együtt lekapcsolnak. Persze tehetnék a padlófűtéskörre is egy olyan termoszáttot, ami szondával a padló hőmérsékletét (is) nézi, így nem hagynám, hogy kihűljön a padló. Ez marhaság? Persze ekkor jól jönne egy kis teljesítményre leszabályozható kazán.

Apropó kazán, két készülék között vacillálok:
- Immegas Victrix kwx ( ez 25%-ig, 4,7kW.ig leszabályozza magát)
- SD Isotwin Condens F (ez csak 6,8kW-ig szabályozza le magát, viszont ódákat zengenek a beépített rozsdamentes HMV tartályáról, illetve az Isodyn rendszerének köszönhető HMV teljesítményéről).