szkíta962 Creative Commons License 2008.01.04 0 0 524
Nincs Európában olyan ország, ahol az állami közbeszerzések elbírálásánál ne lenne törvény szerint előnyben a hazai gyártó. Olaszországban például 10% garantált árelőnye van, ha a gyártó olasz tulajdonban , olasz munkaerővel teljesít.

Magyarországon az össze volán vállalat az utóbbi 17 évben ezerféle nyugati busztípust vásárol, Volvókat, Manokat, törökországban szerelt Mercedeseket... A sokféle típus lehetetlen helyzeteket teremt a javító bázisokon. Barátom, a család autójának karban tartója a Borsod Volánnál autószerelő. Nem múlik el nap, hogy ne átkozná a"márkákat", a Volvóknak havonta cserélik a szélvédőjét, maguktól repednek meg, sokszor már így érkeznek, a Manokból az alsó fenéklemez leszerelésekor , így télvíz idején 80 liter sárral kevert hólé esik a nyakukba, plusz a vacak lemezcsavarokkal rögzített, túlságosan alacsony fenéklemez. A mercik kétszer annyi gázolajat zabálnak mint az azonos utast szállító 20 éves Ikarusok. A Merciknél a fél buszt le kell bontani egy légszűrő cserénél, az Ikarusznál állva fel kell nyitni egy fedelet, a csere öt percet sem igényel. Azaz a sok százezer busznyi gyártási tapasztalattal rendelkező Ikarust kinyírták, közbeszerzéseken esélyt sem adnak neki. Pedig a Cocom lista megszűntével, korszerűbb motort, sebváltót, légkondit is be tudnának szerezni, igény szerint.

Hasonló mondható el a Ganz- Hunslet -ről is. A korszerű villamosok, motorvonatok gyártója, csak éppen Mo-on nem rúghat labdába, Miskolcon ócska bécsi , prágai villamosokat szerzett be, Demszki a Siemesnsekkel vigasztalódott. Pedig a Ganz villamosa, melyet egyedül Debrecenben állítottak rendszerbe alacsony padlószintű, visszatáplálós, korszerű elektronikával szerelt gyönyörű jószág volt. Hazai szervízbázissal, húsz-harminc évig szolgálhatta volna a magyar nagyvárosokat.

A metró beruházásnál, a MÁV beszerzéseinél sem döntöttek a magyar cég mellett, mely így referencia nélkül külföldön sem rúghat labdába.

A hadiipari beruházásoknál üdítő kivétel a Rába , de minden más komolyabb üzletből kimaradnak a magyar vállalatok. Igaz a Gripennél legalább kompenzáltak a svédek, az ócska amerikai F-ek esetében szó sem volt a pénz hazai befektetéséről.

Nemrég olvastam a postás táskák beszerzéséről, ahol hasonlóképpen büdös üzlet köttetett, nem meglepő módon az exkomcsi lenin imitátor fejti kerülgette az üzletet.

Bármely pályázat, óriás tender, milliárdos üzlet közelében mindig ugyanaz a szarházi , tehetségtelen exkomcsi, szdsz bagázs tűnik fel. gyurcsánnytól - szabó gyurikától meggyespitétől (Paks)-, bajaferikétől (zsurk)- vekleren át - leisztingerig.

Autópálya, villamos, elővárosi vasút, postás táska, bicikli, fagyigép, napozóágy, katonai rádió, légi utántöltés, tanulmányok ezrei.... egyre megy Tocsikolnak, lízingelnek lenyúlnak mindent ami mozdítható. Generációkat megnyomorítva, az országot morális, gazdasági, demográfiai válságokba taszítva.

Ilyen rohadt, piszkos nemzet és életidegen, hungarofóbb bandát még soha nem szabadított senki a magyar népre!
Előzmény: Tozonborz (519)