Törölt nick Creative Commons License 2007.11.02 0 0 181
Egyébként az ideig óráig titkoknak ne nagyon örülj. Gondolj csak az SR-71-es Blackbirdre vagy az F-117-esre. Több mint 30 éves típus volt mikor nyílvánosságra hozták. Nem beszélve a B-2 Spiritről noha nem bizonyúlt idős konstrukciónak, mégis a fejlesztéstől a "leleplezésig" több mint 15-20 év telt el. Az biztos, hogy egyhajtóműves gépek terén jóideig az F-35 JSF fogja uralni a harcteret. Nagyon jól átbabrálták az öreg F-111-esnek a hajtóművét. Nagyon tetszett a 3 féle állásszögöt biztosítő csőforgásos hajtómű. E melett a Rolls-Royce sebességváltóval közvetlebül a turbina tengelyéhez kapcsolódó emelőlégcsavar tecett. Anno így buktak el a Yak és a McDonell Douglas típusai is. Ugyanis két hajtóművesek voltak azok is, de nem fordítottak kellő figyelmet a kiömlő forró gázok hűtésére. Míg az LM megoldotta egy függőlegesen beépített közvetlenül a hajtóműhöz kapcsolt és egy sebességváltóval lecsökkentett fordulatszámú emelőlégcsavarral. Így elkerülhető a forró gázok újbóli hajtóműbe való visszaáramlása, ami jobb esetben teljesítménycsökkenést roszabb esetben hajtóműleállást okozna. Így nem véletlen hogy a Boeing X-32-esse elbukta a versenyt. Elég órmótlan típus volt. Alig lehetett volna újrafegyverezni. Amien okosak voltak a futóműgondolát pont a bombakamra mellé helyezték, így a két leszállótalp keserítette az újrafegyverzést. Nem beszélve az órmótlan beömlőnyílásról és a pillangószelepes megoldásról. és 2 vezér ill 2-3 segédfukókával akrobatikázott a levegőben, míg az F-35-ös függőleges tengelye mentén elől ugyebár a csőlégcsavar hátul pedig a hajtómű és a szárnyvégekben is volt egy egy menaőverező/stabilizálófuvóka. Ezen a versenyen nagyn jól kiütközött, hogy egy évtizedek óta az óriásgépekre (utaszsállítók, bombázók) specializálódott cég nem kelhet versenybe, egy nagy, vadászgépgyártó múlttal rendelkező, mondhanti az USA-ban szinte monopólhelyzettel bíró óriásválalattal.
Egy idő után az biztos, hogy Kína lessz a levegő ura. Már most több mint mint 1.000.000 pilótával és több mint 200 000 géppel rendelketik (vegyesen Szuhoj, Mig)
Egyébként állítólag ők fogják szolgálatba állítani a Mig-1.44-est ami szerintem az Eurofighter Typhon egyenesági koppintása. Sőt ha megnézitek a Kínaiak is szorgosan koppintják az F-22-es F-35-ös sárkányát!
Nézzük a Typhon kontra 1.44-est:


És közben a Kínaiak sem tétlengednek:


Ezek még egyenlőre csak fantáziarajzok, de az egyik Aranysas számomban olvastam arrol, hogy már évekkel ezelőtt elkészítették a szélcsatornamodellt. Ezekről leró az F22-es Eurifighterrel való házasítása. Kacsavezérsík és a hajtóműkiömlő egy az egyban az F22-es tolóerővektoros kormányzását majmolja. Hát igen a Kínaiak az ellent gyakorlatilag a saját fegyvereikkel akarja majd a halálba küldeni. Itt nem sokat ér az amerikai diplomácia és a "jogi védelem" mondhatni nevetséges fogalom. Azt másolnak és lopnak amit csak akarnak. És mióta saját műholdjukat -lévén nem működött rendesen- lelőtték, igencsak nem mer Amerikia hőbörögni!
Előzmény: Törölt nick (180)