langsam Creative Commons License 2007.11.01 0 0 2710
Hiszek neked, de csak a garanciaidő letelte után...
A szteroidos hasonlatot lehet, hogy nem jól értettem.
A Saabnal arra akartam utalni, hogy könnyen fel lehet tekerni a turbónyomást (pld. waste-gate szelep) de az rövid idő után kiadja a rendszer szűk keresztmetszetét.
Az igazi profik nagyobb turbót raktak be, nagyobb benzinnyomást adtak, nagyobb injektorokkal és intercoolert raktak be, svéd tununigcégek ECU-jára cserélték a motorelektronikát, stb.
És miután végeztek, rájöttek, hogy hát akkor a futóművet, a váltót, a kuplungot és a fékeket is meg kéne erősíteni, no meg a kipufogórendszert sem ártana felhozni az új szelekhez....
Erre írtam, hogy úgy tűnik, egy turbodiesel autóban több lehetőség van egyszerűbb és olcsóbb eszközökkel, több fórumtag autója 50 %-al erősebb már a gyárinál. És nem hallottam horror költségekről tőlük. Ehhez a Saabnál 500ezer és 1 milla közötti pénzmag szükségeltetne. Minimum.
És ezt most pozitíve írom a Superb, illetve a diesel motorok javára. Üdv.
Előzmény: stevie wonder (2706)