Vgyuri Creative Commons License 2007.10.31 0 0 178

Mást kerestem, de érdekes dolgot találtam. Kiderült, hogy a német "tudósok" (valójában Junkers kivételével középkáderek) 1945-46 körüli besorozása előtt milyen alja munkát végeztek csak a szovjet konstruktőrök.

 

Van két olyan felhagyott típusuk, a MiG-3 és a Polikarpov féle I-195, ami a maga idejében a világ leggyorsabb és legerősebb fegyverzetű gépe volt, vagy lett volna. De a MiG-1/3at - pedig már 1941-ben csapatszolgálatban volt - feladták, mert túl bonyolult volt és a németeknek nem volt 10 000 méter felett harcoló gépe, lentebb meg a többi konkurrens jobb volt.

 

Az I-195 1943-ban, első repülésein 700 km/h sebességet ért el, 2000 LE-s csillagmotorja volt, de ez is irgalmatlanul bonyolult volt. Miután az első prototípus lezuhant - ami bizony előfordult új típusoknál - leállították a kisérleteket, amikor meg az öreg Polikarpov meghalt, még az irodáját is becsukták, pontosabban abból lett a Szuhoj iroda.

 

Egyszerűen azok győztek, akik tudták, hogy a biztosat, a még békeidőkben alaposan kikisérletezett JAK-1/3t, Spitfiret, P-38ast kell sokat gyártani, nem pedig a csodagépekkel villogni.