Nem ezért szünt meg az Ikarus. csak a 400széria volt rossz szerintem
Nem.
Az Ikarus-400-as széria nem volt rossz.
Az Ikarus-400-as széria előremutató, kiváló termék volt.
Pontosan követte a világ élvonalát korának megfelelően.
Az ikarus-400-as széria 1978-1981 között készült.
Más kérdés, hogy a hazai gazdaság inováció szempontjából hanyatló korszakában és emiatt a közforgalmú protótipus 1984-es, ami 1985-ben áll szolgálatba, a nullszéria 1988-as mig az első széria darabok 1990-sek.
Tehát az első Ikarus-400-as megszületésétől az első széria darab gyárkapun való kigördüléséig 12 év telt el.
Egy modelciklusnál ez megengedhetetlen.
A piaci ellenfelek az Ikarussal párhuzamosan megalkoták a saját kvázi "400-as" sorozatukat, MB 405, vagy M.A.N. 222, stb. de mire az Ikarus-400-as piacra lépett addigra már a következő generációt gyártották.
A IKarus -400-sok másik nagy baja, hogy munkaerő hiány okokból 1986-87-től jelentősen csökkent a munkafegyelem és a munkaminőség Mátyásföldön (Székesfehérváron nem) és a 400-as mostani rosssz imidzséhez az is hozzájárult , hogy amikor ezek a kocsik készültek addigra az Ikarus MEO már minden befolyásár elvesztette a gyárban, az anyagminőség és az összeszerelési fegyelem pedig lecsúszott a béka feneke alá.