monor-21 Creative Commons License 2007.10.13 0 0 41668

Nem ezért szünt meg az Ikarus. csak  a 400széria volt rossz szerintem

 

 

Nem.

 

Az Ikarus-400-as széria nem volt rossz.

 

Az Ikarus-400-as széria előremutató, kiváló termék volt.

 

Pontosan követte a világ élvonalát korának megfelelően.

 

Az ikarus-400-as széria 1978-1981 között készült.

Más kérdés, hogy a hazai gazdaság inováció szempontjából hanyatló korszakában és emiatt a közforgalmú protótipus 1984-es, ami 1985-ben áll szolgálatba, a nullszéria 1988-as mig az első széria darabok 1990-sek.

 

Tehát az első Ikarus-400-as megszületésétől az első széria darab gyárkapun való kigördüléséig 12 év telt el.

Egy modelciklusnál ez megengedhetetlen.

 

A piaci ellenfelek az Ikarussal párhuzamosan megalkoták a saját  kvázi "400-as" sorozatukat, MB 405, vagy M.A.N. 222, stb. de mire az Ikarus-400-as piacra lépett addigra már a következő generációt gyártották.

 

A IKarus -400-sok másik nagy baja, hogy munkaerő hiány okokból 1986-87-től jelentősen csökkent a munkafegyelem és a munkaminőség Mátyásföldön (Székesfehérváron nem) és a 400-as mostani rosssz imidzséhez az is hozzájárult , hogy amikor ezek a kocsik készültek addigra az Ikarus MEO már minden befolyásár elvesztette a gyárban, az anyagminőség és az összeszerelési fegyelem pedig lecsúszott a béka feneke alá.

 

 

Előzmény: masterboy69 (41666)