409 Creative Commons License 2007.10.06 0 0 2372

Azért ennyire nem egyszerű a kérdés. A CR motorok nyomásvezéreltek, a viszkozitást nem tudják mérni, így a sűrűbb üzemanyagból kevesebbet fognak befecskendezni. (gyengébbnek tűnik a motor) A PD motor kényszer befecskendezéses, ez a csökkenő résveszteség miatt többet fecskendez be ( mint a mechanikus adagolósok is ) Viszont üzemmeleg állapotban az üzemanyagok közel azonos viszkozitásúak, így mindez csak a "hideg" üzemanyagokra igaz. Hidegen valóban nagy terhelést jelentenek a meghajtásra. ( nem árt sűrűbben cserélni a vezműszíjat )
A magasnyomású dieselek is csak teljesterhelésen és max fordulaton dolgoznak a maximális nyomáson, egyéb üzemi helyzetekben ennek a töredékével működnek.
Előzmény: Törölt nick (2369)