BarG Creative Commons License 2007.10.05 0 0 2371

Ha itt valaki "bio"-t mond, az nagy valószínűséggel natúr sajtolt olajat jelent, ha valahol, valamelyik gyártó info kiadványában vagy kezelési kézikönyvében biodízelt írnak, az meg szinte biztosan RME-t jelent. Szóval körülírás nélkül nem egyértelmű, hogy ki mit ért alatta, ezért írtam amit.

 

A gázolaj kenőképessége nem túl jó, de tény hogy van neki valamennyi és ha az a kicsi se lenne, akkor párszáz kilométer alatt kaput lenne a gázolaj rendszer. Az RME-nek meg még ettől a kevéstől is kisebb van, ezért tiltják bizonyos gyártók bizonyos termékeikben a használatát. A go kéntartalmának csökkentése még ezen a kenőképességen rontott, mert a kénvegyületek odatapadtak a fémfelszínekre és gátolták a kopást. (Nézd meg a motorolajok aktív komponenseinek a vegyületeit és cink, kén, foszfor tartalmú anyagokat fogsz találni) Talán ezért nem hülyeség valami kis hamutartalmú kétütemű motorolajat adni a dízelolajhoz.

 

Teljesen igazad van abban, hogy nagyon fontos , sőt minél nagyobb a nyomás, annál fontosabb az üzemanyag viszkozitása. Viszont nem egy viszkozitásra van a rendszer tervezve, hanem egy viszkozitás tartományra - mivel ugye a gázolaj nyáron dugóban akár 90-100 C fok is lehet, télen meg -30, és ezek között a hőfokok között a viszkozitás nagyságrendet változik és a rendszernek ezt a nagyságrendet tudnia kell kezelni. Vagyis ha összemixelsz egy elegyet gázolajból meg repce, vagy napraforgóolajból, aminek a viszkozitása 20 C-on lesz annyi, mint a gázolajé -20-on, akkor a legkényesebb befecskendező rendszernek is el kell vele mennie, főleg, hogy a viszk leginkább hidegen számít, mert a motorhőmérséklet emelkedésével a különböző olajok viszk értékei kiegyenlítődnek. (Itt most a gyantásodási hajlamot elhanyagoltam.) Csak aztán nem szabad télire is ezt a keveréket használni!

Előzmény: Törölt nick (2369)