Kutyka Creative Commons License 2007.09.22 0 0 2346
Nekem is az összes (volt vagy 10 féle az elmúlt 16 évben) diesel autóm hamarabb lekapcsolta az izzítás visszajelzést, mint ameddig az izzítás valójában tart. Én az izzító relé kattanását szoktam fülelni és után azonnal indítózom. GYengébb hallásuak könnyen megoldhatják egy,  az izzítórelére kötött visszajelző lámpával, hogy lássák az izzítás valóságos idejét. Mindegyik márka, mindegyik állapotú és minőségű motorja indult ezzel a módszerrel. Amúgy, ha a tervezők szerint járunk el, tehát lámpa kialszik utána indítás, majd még jópár másodperc izzítás már járó motor mellet, ez nem butáság. Nyilván egy frissen beindított motorban még a járás ellenére sem szalad fel a hőmérséklet a megfelelő üzemi szintre. Ezért a tovább dolgozó gyertyák bizony simíthatják a bizonytalan járást és a füstölést is csökkenthetik. Ezek nyilván az elvek :) viszont kopottabb, öreg motoroknál kell a trükközés dupla/tripla izzítás a stabil hidegindításhoz.
Előzmény: Törölt nick (2337)