Törölt nick Creative Commons License 2007.09.22 0 0 2338
"Nem tudom, hogy ki hogyan szokott izzítózni és indítani. Nekem az izzítás lámpám 10 másodpercig világít a műszerfalon, majd elalszik, de még további 5 másodpercig van izzítás, ezt műszerrel kimértem amikor cseréltem az izzítógyertyákat. Reggel a hideg motort eddig mindig úgy indítottam be, hogy 1 izzítást kivártam, majd gyujtás egy pillanatra levéve, és újraizzítok, majd amikor a második izzítás visszajelzése is kialszik akkor kezdtem el tekerni a motort az önindítóval. Álltalában eszméletlen fehér és büdös olajszagú fűstöt nyomott az első 1 percben.



Most kipróbáltam azt a variációt, hogy a második izzitás kb 3. másodpercében elkezdtem önindítózni, szinte azonnal beindult, az izzítás még tovább megy kb 12 másodpercig a járó motornál és meglepődve tapasztaltam, hogy a nagy fehér füst eltünt, alig észrevehetően füstöl csak a kipuffogó, a szag is sokkal gyengébb, alig észrevehető."

Ebben valószínűleg sok variáció létezik, eltérnek a különféle kocsik megoldásai. Az én öreg Opel-emben a lámpa elalvása után még vagy húsz-huszonöt másodpercig izzít, ha addig nem indítok. Hidegen, és hidegben ezt is szoktam tenni, mert az izzítórelé kattanását jól hallom. Ilyenkor pöcc-röff. Nem alternatív üa-ról beszélek, sima növényolajról, keverékről nincs tapasztalatom. VW-kben, vagy legalábbis egy részükben, és asszem japánokban is létezik utóizzítás, ami a beindulás után még izzítja a gyertyát, segítve a hidegüzem leghúzósabb, kezdeti részét.
Előzmény: Törölt nick (2337)