Sziasztok
Egy kis tapasztalat:
Öreg verda 50%-os tacskóssal még jól indul, de már rángatódzik a motor az első fél percben. Új izzítógyertyákkal is 2 izzitás kellett neki. Bemelegedés után semmi gond.
100%-os tacskóssal baromi nehezen akart beindulni, piszokul rángatódzott a motor, néha leált, bemelegedés után már nem állt le, de 2000 ford alatt rángatódzik a motor, nem annyira mint hidegen, ilkább olyan érzés, mintha ki-ki hagyna egy henger.
90%-os tacskós + 10 % benya, indulás sokkal könnyebb, a rángatódzás szinte teljesen megszünt hidegen, talán az első 10 másodpercben érezni indítás után. A motor erőteljesebb, melegen nincs rángatódzás.
Másik téma.
Nem tudom, hogy ki hogyan szokott izzítózni és indítani. Nekem az izzítás lámpám 10 másodpercig világít a műszerfalon, majd elalszik, de még további 5 másodpercig van izzítás, ezt műszerrel kimértem amikor cseréltem az izzítógyertyákat. Reggel a hideg motort eddig mindig úgy indítottam be, hogy 1 izzítást kivártam, majd gyujtás egy pillanatra levéve, és újraizzítok, majd amikor a második izzítás visszajelzése is kialszik akkor kezdtem el tekerni a motort az önindítóval. Álltalában eszméletlen fehér és büdös olajszagú fűstöt nyomott az első 1 percben.
Most kipróbáltam azt a variációt, hogy a második izzitás kb 3. másodpercében elkezdtem önindítózni, szinte azonnal beindult, az izzítás még tovább megy kb 12 másodpercig a járó motornál és meglepődve tapasztaltam, hogy a nagy fehér füst eltünt, alig észrevehetően füstöl csak a kipuffogó, a szag is sokkal gyengébb, alig észrevehető.
Gondolkodom én is a 2 tankos megoldáson. A motortérben van helyem bőven egy akár 20 literes tanknak is úgy hogy nem zavar be a motornak sehogy. Ami a gondom az, hogy hogyan kell megoldani a csapokat. Ha jól sejtem 2 db válltócsap kell, hogy a tiszta gázolaj a saját tankjába és a tacskós is a saját tankjába keingjen vissza.
Milyen válltószelepet kellene használni, hol lehet beszerezni és mennyiért? Esetleg valaki lerajzolhatná, hogyan kell megvalósítani a bekötéseket.